کد خبر: ۴۷۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 12 August 2017
نماینده مردم بندرماهشهر،هندیجان،امیدیه و بندر امام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی کابینه پیشنهادی را با جدیدت و حساسیت ویژه ای دنبال خواهیم کرد گفت: مبنای رای اعتماد ما به وزیران شایستگی و توانائی آنان است.

علی گلمرادی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رئیس جمهوری به عنوان فردی که باید پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم باشد، حق دارد گزینه های خود را پیشنهاد دهد که از نظر وی انسان های جامع و کاملی هستند و می توانند همگام با دولت اهداف و برنامهای دولت را دنبال نمایند.

وی گفت: انتخاب کابینه جزء حقوق تعریف شده رئیس جمهوری بوده و مجلس باید به نظر دولت در پیشنهاد وزرا احترام گذاشته و جز ارزیابی هایی که قانون بر عهده مجلس قرار داده است به شکل دیگری ورود نکند.

گلمرادی ادامه داد: در دولت یازدهم وزیران به تناسب توانمندی هایی که داشتند خدماتی ارائه کرده و دولت دوازدهم نیز با تغییراتی در برخی وزارت خانه ها کابینه را برای رای نهایی به مجلس معرفی نمود و حتما نظر دولت اینست که بتواند قویتر ورود نموده بهتر و حساب شده ترکارها را انجام دهد که امیدواریم به همین صورت باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت تقریبا همه وزیران پیشنهادی خود را به مجلس اعلام کرد و گزینه وزارت علوم نیز انتخاب و قطعی شده است.

وی در خصوص اقبال وزیران پیشنهادی به اخذ رای اعتماد اظهار کرد: نقطه نظرات نمایندگان در این خصوص متفاوت و برخی از وزیران پیشنهادی اقبال عمومی بیشتری در بین نمایندگان برای اخذ رای دارند.

وی ادامه داد: شرایط امروز کشور به خصوص در حوزه معیشت و اشتغال شرایطی خاص است و همه وزارتخانه ها باید در بحث اشتغال و کارآفرینی تلاش داشته باشند اما مشخصا وزارت خانه های اقتصاد، نفت، و تعاون، کار،رفاه و تامین اجتماعی از یک موقعیت و شرایط خاصی برخوردارند و این وزیران باید افرادی باشند که بتوانند با برنامه ریزی و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود چه داخلی(راستای اقتصاد مقاومتی) و چه خارجی بتوانند مشکلات را رصد و به دنبال رفع آن باشند و من فکر می کنم مجلس دهم متفاوت با دوره های گذشته بحث کابینه را با جدیت و حساسیت ویژه ای دنبال می کند.

نمایده مردم بندر ماهشهر،هندیجان ، امیدیه و بندر امام در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به جلسات و نشست های غیر رسمی که با وزیران پیشنهادی داشتیم مبنای انتخاب کابینه دولت از جانب مجلس شایستگی و توانمندی است و امیدواریم با عملی شدن آن خروجی خوبی داشته باشد.

وی در خصوص معرفی یک خوزستانی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس گفت: در کابینه پیشنهادی وزیر دادگستری از خوزستان معرفی شده است ولی برای ما بسیار حائز اهمیت است که از سرمایه های انسانی خوزستان در سایر وزارتخانه ها و در سطوح مختلف استفاده شود و وزیران باید به این نکته توجه خاص داشته باشند. 

گلمرادی در پایان تاکید کرد: اگر انتظار داریم مشکلات حل شود باید به دست همین هیات دولت حل شود و انتخاب و تایید این عزیزان بتواند به رفع مشکلات و ارتقاء توانمندی های کشور کمک کند و همکاران ما در مجلس براساس شایستگی و کارآمدی نظر خود را اعمال کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار