در دادن رأی اعتماد به وزرا، مسائل خوزستان را در نظر بگیرید. کسی که می‌گوید از انتقال آب خوزستان انگیزه شخصی دارم، شایستگی وزیر نیرو شدن را ندارد
کد خبر: ۴۷۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱ 11 August 2017
در روزهای اخیر معرفی حبیب الله بیطرف بعنوان گزینه تصدی وزارت نیرو باعث انتقادات تند و تیزی در خوزستان شده است؛ برخی نمایندگان مجلس، روزنامه نگاران و حالا امام جمعه موقت اهواز.

آیت الله حیدری در خطبه های امروز نماز جمعه از نمایندگان خوزستان خواست به کسی که می گوید از انتقال آب خوزستان انگیزه شخصی دارم، رای ندهند.

وی خطاب به نمایندگان استان گفت: در دادن رأی اعتماد به وزرا، مسائل خوزستان را در نظر بگیرید. کسی که می‌گوید از انتقال آب خوزستان انگیزه شخصی دارم، شایستگی وزیر نیرو شدن را ندارد.

حیدری از نمایندگان خواست در دادن رای اعتماد، مسائل خوزستان و بویژه موضوع انتقال آب را در نظر بگیرند.

وی گفت: انتصاب ایشان به عنوان وزیر نیرو، مشکل‌ساز شده و شکاف‌های ملی ایجاد می‌کند. از نمایندگان خوزستان می‌خواهیم در برابر این مساله و این‌گونه اشخاص ایستادگی کنند. مردم خوزستان نمی‌توانند در برابر این مساله سکوت کنند. نمایندگان باید تا جایی که می‌توانند افشاگری کنند.

امام جمعه موقت اهواز همچنین با اشاره به مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری بر حل مشکلات مردم، تعامل گسترده با دنیا و همچنین درباره ظهور باصلابت و قدرت در مقابل هر نوع سلطه‌طلبی تاکید نمودند. امیدواریم دولت دوازدهم توصیه‌های ایشان را مد نظر قرار دهد و چهار سال آینده خود را با مقبولیت به اتمام برساند.

حیدری به حاشیه های مراسم تحلیف هم اشاره کرد و گفت: اتفاقی که رخ داد مایه ناراحتی همه است و این ماجرای سلفی اشتباهی بود که برخی از نمایندگان به آن دچار شدند. 

وی در عین حال تاکید کرد: البته این موضوع نباید به گونه‌ای بزرگنمایی شود که عزتمندی ملت ایران دچار خدشه شود. مجلس، نماینده ملت ایران است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همیشه عزتمند و مورد احترام هستند. این نمایندگان باید عذرخواهی کنند تا قضیه تمام شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به معرفی وزرای جدید هم ابراز امیدواری کرد مجلس بر اساس کارآمدی و بر اساس قانون، بدون جناح‌بندی سیاسی در این باره تصمیم‌گیری کنند. البته مساله فتنه باید به عنوان یک خط قرمز در نظر گرفته شود. 

وی از تداوم مشکلات گروه ملی انتقاد کرد و با اشاره به حضور جمعی از کارگران گروه ملی در نماز جمعه گفت: از استاندار و مسئولان قوه قضائیه می‌خواهیم در رابطه با حل مشکل گروه ملی، کاری انجام دهند. این مشکل، تنها مشکل ۴ هزار کارگر و کارمند گروه ملی یا ۲۰ هزار نفر خانواده‌های آنها نیست. بلکه مشکل همه استان است. نباید در این رابطه کوتاهی صورت بگیرد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار