کد خبر: ۴۷۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 09 August 2017
فرمانده هنگ مرزی خرمشهر گفت:از ابتدای امسال تاکنون 20 صیاد عراقی که به صورت غیرقانونی وارد آب های سرزمینی ایران در اروندرود شده بودند به همراه شناورهای خود توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا سرهنگ منصوررضا عزیزی چهارشنبه در آیین تقدیر از خبرنگاران اظهارکرد: مرز آبی در حوزه استحفاظی خرمشهر 25 کیلومتر و از ابتدای نهرخین تا پیچ جزیره مینو و پالایشگاه آبادان ادامه دارد.

وی افزود: مجموعه مرزبانی هنگ مرزی خرمشهر از توابع خوزستان در حوزه استحفاظی خود به مسافت 90 کیلومتر مرز خشکی و آبی، توانسته با استفاده از امکانات و تجهیزات روز و دستگاه های الکترونیکی ، بهترین امنیت مطلوب را برای هموطنان به ویژه مرزنشینان خرمشهری و مینوشهری به ارمغان آورد.

سرهنگ عزیزی گفت: ما مرزبانان به این وظیفه خطیر و سنگین افتخار می کنیم و به خود می بالیم که تامین کننده امنیت، آسایش و آرامش مردم مرزنشین هستیم.

فرمانده هنگ مرزی خرمشهر، آمادگی این هنگ را برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی را یادآور شد و افزود: هنگ مرزی با تعامل و هماهنگی با تمام ارگان ها و واحدهای مرتبط با ستاد اربعین حسینی آمادگی را برای تردد آسان در سایه امنیت مطلوب دارد.

وی اظهارکرد: فرماندهی هنگ مرزی خرمشهر علاوه بر فرماندهی، به عنوان مرزبان ایران در جنوب معرفی شده و با اقدامات دیپلماسی خود و ملاقات های مرزی با کلانتران مرز مقابل امنیت مشترک را برای تردد زائران و صادرات کالا فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مرزنشینان و مرزبانان در حفظ امنیت مکمل هم هستند، گفت:مرزنشینان مرزبانان اصلی هستند و پشتیبانی آنها در ایجاد امنیت مطلوب مرز موثر واقع شده است.

سرهنگ عزیزی در ادامه نقش خبرنگاران را در هدایت افکار عمومی جامعه تاثیر گذاردانست و افزود: خبرنگاران به عنوان مرزبان فرهنگی و طلایه داران جبهه آزادی و چشم بینا و زبان گویای مردم و مسئولان هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار