سالار عقیلی خواننده محبوب کشور، با حضور در مراسم روز خبرنگار در اهواز و اجرای برنامه حاضران را غافلگیر کرد.
کد خبر: ۴۷۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 08 August 2017
به گزارش تابناک : مراسم روز خبرنگار شامگاه دوشنبه در گیت بوستان اهواز برگزار شد. حضور سالار عقیلی خواننده نام آشنای کشور، که بدون اطلاع رسانی قبلی بود، با شگفتی و استقبال شدید خبرنگاران و فعالان رسانه ای حاضر در مراسم روبه رو شد.
این خواننده جوان موسیقی سنتی، تعدادی از قطعات مشهور خود را در این مراسم اجرا کرد. به ویژه قطعاتی از آلبوم 'فصل عاشقی' با تشویق های ممتد حاضران روبه رو شد. در این مراسم که شریعتی استاندار خوزستان، جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تعدادی زیادی از فعالان رسانه ای حضور داشتند، همچنین آهنگ های مشهور 'وطنم' و 'ایران' به اجرا درآمد. 
سالار عقیلی در این مراسم قطعه 'ایران' را به مردم خوزستان تقدیم کرد و گفت: پیش از این آثار زیادی با موضوع ملی- میهنی خوانده ام اما کنسرت هایی که در خطه خوزستان اجرا می کنم حال و هوای دیگری دارد.
او همچنین در این مراسم از 'افشین یداللهی' ترانه سرای تعدادی از کارهایش، که اسفند پارسال بر اثر تصادف در گذشت، نیز یاد کرد.
تکخوانی عقیلی با نوازندگی پیانو همسرش (حریر شریعت زاده) و تکنوازی گروه 'راز و نیاز' از دیگر قسمت های این برنامه بود.
درگیری فیزیکی یکی از اعضای گروه عقیلی با عکاس یکی از سایت های محلی، از حاشیه های مراسم روز خبرنگار بود که باعث شد، تعداد زیادی از خبرنگاران به بیرون سالن بروند و تعدادی از صندلی ها به مدت چند دقیقه خالی شود. این مساله در نهایت با وساطت تعدادی از حاضران و عذرخواهی مدیر برنامه های عقیلی خاتمه یافت.

*مدیران از خبرنگاران شکایت نکنند
استاندار خوزستان همچنین در مراسم روز خبرنگار، با بیان اینکه مدیران باید تحمل نقدهای مطرح شده در رسانه ها و سایت ها و فضای مجازی را داشته باشند از مدیران دستگاه های اجرایی خواست که تحت هیچ شرایطی علیه رسانه ها و خبرنگاران طرح شکایت نکنند.
غلامرضا شریعتی با تاکید بر احترام به خبرنگاران و رسانه های استان افزود: یکی از اصول ما عدم شکایت از خبرنگاران، مطبوعات و رسانه هاست؛ حتی با فرض اینکه نقصان و کوتاهی از سوی رسانه ها اتفاق افتاده باشد.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم جامعه ای ایجاد شود که هیچکس از انعکاس اخبار و نقدها و تحلیل وقایع نهراسد و رسانه ها با اطمینان خاطر و آرامش کار خود را دنبال کنند و هیچ دستگاه اجرایی به خود اجازه ندهد که از خبرنگار و یا رسانه ای شکایت کند.
شریعتی همچنین خبرنگاری را داشتن مسئولیت، امانت و دلسوزی توصیف کرد و گفت: روز خبرنگار یادآور مجاهدت های زنان و مردانی است که به دنبال حق و حق طلبی بودند و با هدف برافراشتن پرچم حقیقت بخشی، از هیچ کوششی دریغ نکردند.
وی با اشاره به اینکه مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند اظهار کرد: رسانه ها اگر به وظایف ذاتی خود عمل کنند می توانند با تاباندن نور نظارت، طلایه دار دفاع از حقوق اساسی جامعه و مردم باشند و سدی محکم در برابر سوء استفاده های احتمالی از قدرت در چرخه نظام مدیریتی ایجاد کنند.
شریعتی وظیفه مطبوعات را انعکاس تمام و کمال و رعایت امانتداری در انتقال اخبار دانست و افزود: انتقاد یک موهبت الهی است و نباید باعث دلخوری شود البته رسانه ها زمانی می توانند به وظیفه اصلی خود و نقشی که جامعه به دوش آنها گذاشته عمل کنند که مدیران آنها را با محدویت و مشکل مواجه نکنند.
وی همچنین تاکید کرد: وظیفه ماست که مشکلات و امنیت شغلی و مسائل رفاهی خبرنگاران را پیگیری کنیم و امیدواریم خانه مطبوعات با کمک دستگاه ها به این وظیفه عمل کند.

*نقش آفرینان فرهنگ و هنر 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در ادامه گفت: واگذاری حوزه های فرهنگی و هنری به متخصصان و صاحبان اصلی آنها جزو اولویت های اداره ارشاد است.
محمد جوروند با اشاره به تشکیل خانه مطبوعات خوزستان، اظهار کرد: آرزوی ما این بود که روزی فعالیت های رسانه ها به صنف مربوط به آنها واگذار شود.
وی همچنین با اشاره به تفاوت خبرنگاری و خبرنویسی افزود: خبرنگاری و دخل و تصرف در نگاشتن رویدادها ماهیت و بایدهای فعالان این حوزه را نشان می دهد.

*گذر از ستیزه جویی
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان نیز در این مراسم گفت: اصحاب رسانه در خوزستان در عین حال که با رعایت مصالح، ناملایمات کاستی ها و نابرابری ها را مطرح کردند، ستیزه جویی را دامن نزده و خودبرتربینی را ترویج نکردند و وحدت ملی را مدنظر داشتند.
حجت الاسلام سید محسن شفیعی با اشاره به دشواری های حرفه خبرنگاری افزود: خبرنگاران خوزستانی هویت این استان را به عنوان یک ضرورت پیوسته مورد توجه قرار داده که این هویت تضمین و تامین منافع آحاد مردم را به دنبال دارد.
وی با تقدیر از تلاشهای خبرنگاران برای پیگیری وتامین مصالح استان اظهار کرد: رسانه ها در این مدت به صورت خستگی ناپذیر ناملایمات و فراز و نشیب ها را در خوزستان منعکس کرده و کمبود آب، ریزگردها و عوارض زیست محیطی را به گوش مسئولان رسانده اند.
شفیعی با بیان اینکه خبرنگاران در انعکاس اخبار به خدمتگزاران توجه کرده اند، افزود: آنها جای متن و حاشیه را عوض نکردند و مسائل اصلی که مورد غفلت بود را در نظر گرفتند.
وی یادآوری آرمان های والای امام (ره) و شهیدان و ایستادگی و مقاومت مردم خوزستان به عنوان کربلای ایران را از دیگر مسائل مورد توجه رسانه های استان دانست که باعث انتقال این مفاهیم به نسل های بعد می شود.

*دغدغه های صنفی در ابهام
رئیس خانه مطبوعات خوزستان نیز در این مراسم، شناسایی دقیق و کارشناسانه دغدغه های حرفه ای و صنفی خبرنگاران را یکی از راهکارهای مرتفع شدن مشکلات خبرنگاران و رسانه ها دانست و گفت: تا وقتی نیازهای صنفی در هاله ای از ابهام مانده و مرتفع نشود، وظیفه خطیر نقادی نیز در گیر و دار این نیازها مغفول می ماند.
رضا علیجانی افزود: اولین و تنها وظیفه خطیر خبرنگار که او را با دیگر اقشار به ویژه سیاسیون متفاوت می کند، تحمل پذیرش اندیشه های گوناگون و بازشناسی تفاوت های فرهنگی و فکری درون جامعه است.
وی با بیان اینکه رسالت عظیم منتقدی بر دوش رسانه هاست اظهار کرد: منتقد نه مخالف است و نه موافق؛ بلکه بر اساس اصول اخلاقی و حرفه ای، گفتارها را به نقد می کشد تا درستی و راستی را در پیش گرفته شود.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار