کد خبر: ۴۷۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 08 August 2017
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس زمان آغاز به کار پنجمین دوره از فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا را ۱۲ شهریور ماه اعلام کرد.

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: قانون شوراها پیش از اصلاح، آغاز به کار دوره‌های جدید را 12 شهریور ماه مشخص کرده بود، اما با توجه به اینکه بعد از هر دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که همزمان با ریاست جمهوری است در حد فاصل 14 مرداد ماه که ریاست جمهوری جدید بر سر کار می‌آید تا 12 شهریور فعالیت خاصی در شوراها انجام نمی‌شود، این قانون اصلاح شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به این معضل قانون شوراها اصلاح و 14 مرداد ماه روز آغاز به کار دوره‌های جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا مشخص شد، بنابراین این قانون تصویب و مورد نظر موافق شورای نگهبان نیز قرار گرفت.

وی افزود: اما با توجه به اینکه مجلس به تازگی این قانون را به دولت ابلاغ کرده و دولت هم بعد از گذشت دوهفته از اینکه قانون در روزنامه کثیرالنتشار منتشر شود، می تواند به اجرای قانون بپردازد، این قانون برای پنجمین دوره از فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا قابلیت اجرایی ندارد.

خجسته با اشاره به سردرگمی های پیش ‌آمده در این خصوص، گفت: نمایندگان مجلس و دولت با هماهنگی صورت گرفته به این نتیجه رسیدند که پنجمین دوره از فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز  12 شهریور آغاز به کار کند و از دوره‌های بعد در 14 مردادماه با ریاست جمهوری کار خود را شروع کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شوراهای چهارم شهر و روستا و شهرداری‌ها تا 12 شهریور ماه فرصت شفاف سازی وضعیت خود را دارند، لذا در این مدت می‌توانند کارهای نیمه‌تمام را تعیین تکلیف کرده تا 12 شهریور ماه شورای پنجم شهر و روستا کار خود را آغاز کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار