کد خبر: ۴۷۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 07 August 2017
صلح و سازش دو طایفه اهوازی به برکت حضور کاروان زیر سایه خورشید منجر به بخشش یک اعدامی شد.

به گزارش رهیاب، کاروان زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کارمت در خوزستان حضور داشتند و جشن‌های مردمی را در شهرستان‌های مختلف برگزار کردند. در کنار این حضور و برگزاری جشن‌های دهه کرامت، این کاروان روز گذشته زمینه صلح و سازش دو طایفه اهوازی را پس از گذشت دو سال فراهم کردند.

اختلاف بین این دو طایفه به سال 1394 و درگیری دو طایفه پس از قتل علی عفری باز می‌گردد.

پس از وقوع این قتل، خانواده مقتول تقاضای قصاص کردند و این حکم برای قاتل صادر شد. در این مدت زمان بزرگان طایفه قاتل به همراه شیوخ و سادات بارها از خانواده مقتول درخواست گذشت کردند ولی این موضوع محقق نشد.

در دیدار اخیر میان دو طایفه قاتل و مقتول، خانواده مقتول با اطلاع از حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان خوزستان یک شرط برای گذشت از حکم قصاص اعلام کردند. آنها در قبال رضایت از گذشت قصاص تقاضای پرچم مطهر بارگاه امام رضا(ع) را کردند.

خانواده قاتل نیز با پیگیری و دیدار با خادمان حرم مطهر رضوی توانستند مجوز نصب پرچم مطهر حرم امام رضا(ع) را در منزل شیخ طایفه مقتول بگیرند و با این کار توانستند رضایت خانواده مقتول را کسب کنند.

به برکت نصب پرچم مطهر امام رضا(ع) در منزل خانواده مقتول، حکم قصاص قاتل لغو شد و قاتل پس از دو سال انتظار برای اجرای حکم قصاص، بخشیده شد.











اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار