کد خبر: ۴۷۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 07 August 2017
 مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: در زمان حاضر بیش از یک هزار طرح کشاورزی داریم که برای اجرا نیاز به سرمایه دارند. 

به گزارش خبرنگار مهر، ناجی شهیب زاده ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اشتغال که در محل سرسرای الغدیر فرمانداری آبادان برگزار شد، ضمن اشاره به برگزاری جلسات مختلف با موضوع اشتغال در حوزه کشاورزی، افزود: خوشبختانه با توجه به فعالیتهایی که در بحث زیرساختهای کشاورزی در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری انجام شده، بخش زیاید از اراضی کشاورزی آبادان به قابلیت بهره برداری رسیده است. 

وی اظهار کرد: البته در این باره نیاز به دریافت برخی کمکها در سطح ملی برای ایجاد اشتغال پایدار هستیم. 

شهیب زاده با مهم خواندن موضوع سرمایه در بحث تولید و اشتغال تصریح کرد: بیش از یک هزار طرح اشتغال زایی با محوریت کشاورزی داریم که به سرمایه در گردش نیاز دارند و پیگیریهایی نیز در این باره داشته ایم.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: بخشی از طرحهای اشتغال زایی در حوزه کشاورزی را با انعقاد تفاهمنامه همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش خانگی را به اجرا در آورده ایم، امید می رود امسال تسهیلات بیشتری را دریافت کنیم، البته موضوع سود تسهیلات برای مردم امکان پذیر نیست. 

شهیب زاده از تامین وثیقه های مختلف به عنوان یکی از مشکلات اساسی فرا روی کشاورزان آبادانی نام برد و افزود: این مسئله امکان استفاده از تسهیلات را برای آنان سخت کرده به همین دلیل باید تسهیلاتی با شرایط آسان تر در نحوه پرداخت برای متقاضیان اجرای طرحهای کشاورزی پیش بینی و پرداخت شود. 

وی اظهار کرد: سال گذشته ۱۲ صندوق سپرده گذاری توسط زنان روستایی آبادان از طریق آورده خود بانوان تشکیل شد که در بخش اشتغال های خانگی و صنایع تبدیلی تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار زنان قرار می دهد. 

شهیب زاده با اشاره به فعالیت صندوق حمایت از سرمایه گذاری بخش کشاورزی بر اساس آورده افراد از عضویت ۳۰۰ نفری در این صندوق خبر داد و تصریح کرد: ۴۹ درصد از سرمایه این صندوق سهم دولت است، این صندوق، خدمات خوبی را به کشاورزان به رغم سرمایه محدودش ارائه کرده است. 

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: در زمینه کارآفرینی به دنبال آن هستیم تا کشت های نو و جدید با ارزش افزوده بالا را ایجاد کنیم، بسیاری از طرحهای کشاورزی از جمله کشت گیاهان دارویی و یا گیاهانی که به آب کمتری نیاز دارند و یا ایجاد دامداریهای سنتی (دارای مجوز و محل) در زمان حاضر به دلیل نبود سرمایه معطل و بدون اقدام مانده اند. 

شهیب زاده افزود: انتظار ما ارائه تسهیلات کم بهره به طرحهای اشتغال زای کشاورزی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار