کد خبر: ۴۷۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 07 August 2017
شهردار آبادان با اشاره به تخریب پارک بانوان این شهرستان که روز سه‌شنبه هفته گذشته انجام شد، گفت: تخریب پارک بانوان آبادان از نظر شهرداری غیرقانونی بوده است.

محمد حویزاوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان ، اظهار کرد: شارع یا خیابان متعلق به مردم عامه است. به طور کلی و بر اساس نص صریح قانون، خیابان‌ها و معابر به صورت برتابر در اختیار شهرداری‌ها قرار دارند و هیچ شخصی نمی‌تواند تصرفی در خیابان‌ها داشته باشد.

وی افزود: پارک بانوان آبادان محلی بسیار مناسب و استاندارد بود که توسط تعدادی از بانوان اداره می‌شد.  بانوان  تنها دو تا سه ساعت از شبانه‌روز از این پارک بهره‌مند می‌شدند و تنها حدود شش ماه از آن استفاده می‌کردند.

شهردار آبادان با بیان این‌که همه موارد امنیتی، حراست و نگهداری از پارک بانوان این شهرستان لحاظ شده بود، ادامه داد: نمی‌دانم دیوارهای این پارک چه مشکلی داشتند که شرکت خطوط انتقال برق آن را غیراصولی می‌خواند و دیوار پارک بانوان را با حکم دادستانی تخریب کرد.

حویزاوی با بیان این‌که به گفته این شرکت دیوار پارک زیر خط فشار قوی برق قرار داشته است، ادامه داد: چرا زمانی که این دیوار در "بلوار معلم" آبادان احداث شد از احداث آن جلوگیری نکردند و اکنون پس از شش ماه اقدام به تخریب آن کردند؟

وی اظهار کرد: نکته قابل تامل این است که خط فشار قوی برق از ابتدای بلوار معلم می‌گذرد و عموم مردم ساعت‌ها وقت تفریح خود را در این محل می‌گذرانند و تاکنون نیز وزارت نیرو هیچ شکایتی در این باره مطرح نکرده است. به نظر می‌رسد در تخریب دیوارهای پارک بانوان شیطنتی انجام شده است.

شهردار آبادان گفت: شهرداری حدود 50 میلیون تومان برای احداث این پارک هزینه کرد. هر چند ما هزینه آن چنانی برای ساخت این پارک نکردیم ولی تخریب دیوارهای پارک به ضرر شهر است.

حویزاوی گفت: با هماهنگی آقای کعبی نماینده مردم آبادان طی تماس‌های مکرر تلفنی با آقایان دشت‌بزرگ و جعفری از آن‌ها خواهش کردیم که این پارک را تخریب نکنند و حتی اعلام کردم اگر اتفاقی رخ دهد مسئولیت آن بر عهده من است.

وی افزود: باوجود تمامی این تماس‌ها و خواهش‌ها و درخواست‌ها متاسفانه در نهایت این پارک را تخریب کردند. به آنها اعلام کردم چگونه است که در ملی‌راه اهواز بین خیابان پرستو و فرشید1 برای احداث کافی‌شاپ، کارواش و ناحیه خدمات شهری شهرداری منطقه 3 که دقیقا زیر خط فشار قوی برق است، مجوز صادر می‌شود و این اماکن را احداث می‌کنند ضمن آنکه مجوز ساخت با ارتفاع 2.20 متر هم دارند و مشکلی هم ایجاد نمی‌شود اما در آبادان این‌گونه نیست.

شهردار آبادان با بیان این‌که قبلا این پارک در نقطه دیگری از پارک معلم احداث شده بود، ادامه داد: محل قبلی از سمت راست و چپ با وجود ساختمان‌های مرتفع و بلند برای بانوان ایجاد مزاحمت می‌کرد و ما جای دیگری را تعریف کردیم که تا 50 سال آینده در کنار آن ساختمان مرتفعی ساخته نشود ضمن آن‌که در محل جدید حتی مجوز ساخت ساختمان دو طبقه هم صادر نمی‌شود.

حویزاوی افزود: ما می‌خواستیم حرمت‌ها را حفظ کنیم تا شخصی خدایی ناکرده به حرمت شخصی دیگر تعدی نکند.

وی با بیان این‌که از روز سه‌شنبه تاکنون نسبت به وضعیت به وجود آمده برای پارک بانوان بسیار ناراحت هستیم، گفت: درست است که شهرداری هزینه آنچنانی برای احداث این پارک صرف نکرده است اما این ضرر به شهر و مردم مظلوم آبادان است، چرا باید این‌قدر به این شهر فشار بیاورند؟

شهردار آبادان در پاسخ به این سوال که آیا این پارک مجددا در همین نقطه به فعالیت خود ادامه خواهد داد یا خیر؟ اظهار کرد: به دنبال آن هستم که این پارک همچنان به فعالیت خود ادامه دهد و با توجه به اینکه توجیه اشتباهی را به عرض دادستان محترم رسانده اند، به دیدار ایشان خواهم رفت.  

حویزاوی گفت: آنان برخی از قطعه های بتنی را شکستند. با توجه به اینکه این قطعات بتنی تا 50 سال می توانند عمر کنند اما متاسفانه تعدادی از آنها را در جابجایی شکستند که در این باره مجموعه برق تعمد کرده است.

وی گفت: در شهرهای مختلفی از جمله خرمشهر و ماهشهر و اهواز کار کرده ام اما شرایطی مانند آبادان ندیدم و نمی دانم مشکل برخی مسئولان چیست؟

شهردار آبادان افزود: ما در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه، دیوارچینی این پارک را انجام دادیم ضمن آنکه به آقایان دشت بزرگ و جعفری هم اعلام کردم که ما کلید این پارک را هم در اختیار شما قرار می دهیم چنانچه اگر خدایی ناکرده مشکلی به وجود آید شما معطل کلید و نیروهای شهرداری نشوید.

به گزارش ایسنا، این پارک در 14 بهمن ماه سال گذشته در زمینی به مساحت 8 هزار و 500 مترمربع، با دیوارکشی به طول 470 متر، شامل یک زمین ورزشی چندمنظوره به مساحت 500 مترمربع، مبلمان شهری، پنج هزار و 900 متر مربع فضای سبز و دو ست بازی پلی اتیلن کودکان گشایش یافت. دیوارهای پارک بانوان آبادان ظهر سه شنبه با حکم دادستانی جمع آوری شد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار