کد خبر: ۴۷۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 06 August 2017
شاید برای خیلی ها گرفتن سلفی با موگرینی در مجلس تنها دستمایه طنز در شبکه های اجتماعی باشد! 

اما برای من کمی بیش از این بود...

از دیروز که این تصاویر منتشر شد دائما فکر می کنم که دلیل این اقدام خارج از عرف بسیاری از نمایندگان مجلس چه می تواند باشد؟

چرا برخی از نمایندگان برای گرفتن سلفی با موگرینی خود را به آب و آتش زدند؟

چرا برخی شأن خود (که هیچ) شأن نمایندگی مردم را هم نگه نداشتند و در مراسمی که چشم جهانیان به آن و حواشی آن بود چنان کردند که همگان دیدیم؟

اگر موگرینی به مجلس نمایندگان آمریکا، مجلس عوام انگلیس، مجلس دومای روسیه، پارلمان فرانسه، بوندستاگ آلمان یا مجلس ایتالیا و .... می رفت نیز شاهد همین نوع رفتار از نمایندگان بود؟

برای پاسخ به این چالش های ذهنی که مثل خوره ذهن را می خراشد تنها یک جواب به ذهنم رسید!

از ماست که برماست!

آنگاه که معیار انتخاب نمایندگان مجلس وابستگی به فلان لیست یا تنفر از لیست دیگر، استناد به کلیپ شخصی که خود سبقه ای درخشان در این قبیل عکس ها دارد، تکیه بر روابط فامیلی و قومی، اعتماد به وعده های دروغین به جای برنامه های کارشناسی، حمایت فلان سلبریتی از فلان شخص یا لیست و ... باشد این می شود که یک روز پخش تصاویر دختران ساپورت پوش در مجلس سوژه می شود و روز دیگر عکس با موگرینی!

نتیجه این می شود که نخبگان و سیاستمداران واقعی که برای رسیدن به کرسی نمایندگی حاضر به عبور از مرزهای اخلاق نیستند به حاشیه رانده می شوند و عرصه برای بازیگران سیاست زده باز می شود.

این می شود که نقاب های روشنفکری یا تعبد آقایان در بزنگاه ها فرو می افتد و ضعف بنیان های هویتی-فکری نهان خود را عیان به رخ دنیا می کشند!!و جایگاه مجلس را که باید در راس امور باشد در افکار مردم و جهانیان متزلزل می کنند.

این می شود که مجالس ما خروجی طراز انقلاب را که مدنظر است ندارند. 

بنابراین جای گله نیست!

باید به خود نگریست و از این پس در حین انتخاب به یاد داشته باشیم که نتیجه انتخاب بر اساس معیارهایی غیر از شایسته سالاری می تواند چه عواقبی در آینده داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار