کد خبر: ۴۷۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸ 06 August 2017
حدود 30 نفر از پرستاران و دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز یکشنبه در محل دانشکده پرستاری و مامایی این دانشگاه به طرح تربیت پرستار چهارساله توسط بیمارستان ها اعتراض کردند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تجمع های اعتراض آمیز به صورت سراسری در بیشتر نقاط کشور برگزارشد و این دانشجویان به طرح تربیت پرستار چهار ساله یا کارشناسی توسط بیمارستان های آموزشی و غیر آموزشی معترض هستند.

دکتر پروین عابدی افزود: این آئین نامه وزارتی، توسط معاون پرستاری وزارت ، دبیر برد پرستاری، رئیس نظام پرستاری کشور و رئیس کارگروه پرستاری در قطب اصفهان پس از مراحل کارشناسی تدوین و به وزارت مذکور اعلام و توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اواخر سال 95 به دانشگاههای کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این طرح به جای تحصیل دانشجو در دانشکده پرستاری، بیمارستان ها در راستای رفع کمبود پرستار به کمک دانشکده می آیند.

عابدی بیان کرد: تفاهم نامه هایی در این خصوص نوشته شد که دانشجویان پذیرفته شده در آزمون کنکور با نظارت دانشکده پرستاری و مامایی در بیمارستان ها تربیت شوند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی اضافه کرد: امسال در کنکور سراسری 13 شهر برای پذیرش پرستار چهارساله توسط بیمارستان ها اعلام ظرفیت کرده اند که محل آموزش آنها در بیمارستان است.

وی گفت: بر اساس آمار معاونت پرستاری وزارت در حال حاضر 100 هزار پرستار در کشور کمبود داریم که میزان کمبود پرستار در خوزستان از دیگر استان ها بیشتر است و نسبت پرستار به تخت نیز شش دهم است.

عابدی اظهار کرد: دانشکده های پرستاری در سال های خیر ظرفیت پرستاری خود را تا حد امکان افزایش داده اند و سال گذشته ورودی پرستار دانشگاه علوم پزشکی اهواز در دو نوبت مهر و بهمن 140 نفر بوده است.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: این آئین نامه ضرورتا در مسیری نیست که تربیت پرستار را از حالت آکادمیک خارج کند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار