کد خبر: ۴۷۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰ 05 August 2017
فرماندار شادگان با اشاره به این‌که نرخ بیکاری در شادگان حدود 40 درصد است، عنوان کرد: زمانی که وضعیت کشاورزی در شادگان خوب بود و آب موردنیاز کشاورزان تامین می‌شد، شاهد آن بودیم که انواع کشت‌ها در فصل‌های مختلف در شهرستان توسط کشاورزان انجام می‌گرفت اما اکنون به دلیل کمبود شدید آب در شادگان بسیاری از کشت‌ها انجام نمی‌شود و این مساله یکی از دلایل افزایش نرخ بیکاری در شادگان است.

جعفری نسب با بیان این‌که در یحث کشاورزی به علت نبود آب شاهد افزایش نرخ بیکاری در شادگان هستیم، اظهار کرد: حدود 60 تا 70 درصد مردم شادگان در بحث کشاورزی و دامپروری مشغول به کار هستند اما اکنون به علت کم‌آبی در شادگان و نبود آب موردنیاز برای کشاورزی در فصل‌های مختلف، کشاورزان نمی‌توانند در هر فصلی اقدام به کشت کنند و این مساله تاثیر بسیاری در بحث اشتغال شهرستان دارد. 
 
وی گفت: نبود آب به خصوص در فصل تابستان باعث می‌شود تا کشت‌های تابستانه در شهرستان انجام نشود و به نوعی نیروهای کار در فصل تابستان بیکار هستند. در این زمینه حتی در فصل زمستان نیز در برخی از نقاط کشت‌هایی که باید انجام بگیرد به دلیل بحث کمبود آب انجام نمی‌شود.

فرماندار شادگان بیان کرد: در 10 سال گذشته، به دلیل وجود آب مناسب در شهرستان و وضعیت مناسب تالاب شادگان حدود 20 هزار نفر مشغول به کار بودند اما اکنون این جمعیت به حدود 50 تا 60 نفر رسیده و وضعیت اصلا وضعیت خوبی برای شادگان نیست. مشکلاتی که در سال‌های اخیر در بحث تالاب شادگان و وضعیت کشاورزی شهرستان به وجود آمد باعث شد تا نرخ بیکاری شادگان افزایش پیدا کند و بسیاری از مردم از این شهرستان مهاجرت کنند.

جعفری نسب با بیان این‌که بحث بیکاری در شادگان نرخ بیکاری را افزایش داده و مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است، گفت: در مقایسه آمار سال 90 تا سال 95 حدود 20 هزار نفر از جمعیت شهرستان شادگان کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این وضعیت به دلیل نبود امکانات مناسب در شهرستان، وضعیت نامناسب آب و هوا، نبود شغل و کمبود آب موردنیاز جهت کشاورزی در شادگان به وجود آمده است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود زیرا این مساله یک واقعیت است که به دلیل مشکلات موجود در شادگان به وجود آمده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار