مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تأکید کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز از فقر فرهنگی رنج می برد، گفت: برای رفع مشکلات اجتماعی در این استان باید هنر را در البرز تقویت کنیم.
کد خبر: ۴۷۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 05 August 2017

به گزارش تابناک البرز، علی خیلدار ظهر امروز در حاشیه مراسم یازدهمین نمایشگاه ملی عکس مدره طبیعت که در نگارخانه حوزه هنری استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: به کارگیری ابزار هنر می تواند در رفع بسیاری از مشکلات تأثیرات به سزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: در این راستا ابزار هنر همچنین می تواند نقش بسیار موثری را در محیط زیست و رفع مشکلات زیست محیطی داشته باشد.

این مسئول با اشارهبه اینکه تلاش خواهم کرد که هنر را به خدمت این عرصه دربیاورم، افزود: در این راستا باید با استفاده از ابزار هنر مشکلات موجود در حوزه محیط زیست و آب را به اطلاع مردم برسانیم و مردم را در جریان مطالب زیست محیطی قرار دهیم.

وی اظهار داشت: به همین منظور به زودی جلسه مشترکی با حضور مدیران سازمان های مرتبط با این موضوع مثل اداره کل محیط زیست، آب، منابع طبیعی و ... به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز تشکیل می دهیم تا بتوانیم همپوشانی و هم افزایی یکدیگر در شناساندن مشکلات و آسیب های زیست محیطی و معرفی آن به جامعه و دفاع از این حوزه کارهایی را برای جامعه خودمان انجام دهیم.

وی گفت: ما آسیب های زیادی در حوزه محیط زیست در کشورمان از جمله استان البرز وارد شده و این در حالی است که استان البرز از نظر طبیعت و بکربودن معروف بوده ولی امروزه این استان خیلی از منابع طبیعی اش مورد آسیب قرار گرفته است.

خیلدار افزود: با برگزاری نمایشگاه های گوناگون و کارهای عملیاتی و به خدمت آوردن عرصه فرهنگ و هنر در این جهت قصد داریم خدماتی را به عرصه ی محیط زیست و زیست محیطی انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: بخش های تاثیرگذاری در هنر می تواند در این مقوله وارد شود مثل عکس که با برگزاری مسابقات عکاسی و تشویق عکاسان فعال در این زمینه و همچنین هنرهای نمایشی که با تشویق هنرمندان هنرهای نمایشی و نوشتن نمایش نامه هایی در موضوع محیط زیست و آب تشویقشان می کنیم که در این موضوع وارد شوند.

وی اضافه کرد: همچنین هنرهای تجسمی، نقاشی، خوشنویسی و اجرای کارگاه های زنده ی نقاشی (ورک شاپ) توسط هنرمندان در میدان های طبیعی و در کنار آن انجام کارهای هنری در برگزاری مدرسه طبیعت می تواند تاثیرگذار باشد.

خیلدار افزود: حتی می توان گفت هنرهایی مثل موسیقی می تواند در این میدان بسیار تاثیرگذار باشد.

یازدهمین نمایشگاه ملی مدرسه طبیعت کاری از هنرمند عکاس کشورمان 'پوریا قلیچ خانی' به صورت تور در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار