کد خبر: ۴۷۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 05 August 2017
کارگران قطار شهری اهواز از شهریورماه سال گذشته در انتظار پرداخت حقوق خود لحظه‌شماری می‌کنند. 

روزنامه کیهان در صفحه شهرستانها طی گزارشی از عدم دریافت حقوق کارگران مترو اهواز طی از شهریور سال گذشته خبر داد و نوشت: یکی از کارگران شرکت کیسون (پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز) در این باره گفت که از شهریورماه سال گذشته تاکنون حقوق کارگران پرداخت نشده است.

وی افزود: قبل از عید فطر امسال مبلغ ۳۰۰ هزار تومان و نیز پس از اعتراضات کارگران مبلغی در حدود یک میلیون تومان به ما پرداخت شد و این میزان مجموع پرداختی‌های این شرکت به کارگرانش از شهریورماه سال گذشته تاکنون بوده است.

این کارگر بیان کرد: ما اینجا بلاتکلیف هستیم وقتی به شرکت کیسون می‌گوییم که حقوقمان را پرداخت کنید می‌گویند که به ما پولی نداده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولان سازمان قطار شهری می‌گویند که ما اعتبار را به شرکت پرداخت کرده‌ایم، ولی آن‌ها حقوقتان را نمی‎‌دهند. هرکدام موضوع را به گردن دیگری می‌اندازد.

این کارگر عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ نفر همانند من چنین شرایطی را دارند. به ما گفته‌اند که اگر حرف بزنیم اخراجمان می‌کنند برای همین سکوت کرده‌ایم البته ما حتی به نوبخت معاون رئیس‌جمهور که اواخر سال گذشته از پروژه مترو بازدید داشت موضوع عدم پرداخت حقوقمان را گفته‌ایم، ولی بازهم هیچ اتفاقی صورت نگرفت.

وی گفت: انگار کسی نیست که صدای کارگران را بشنود؛ پس از اینکه استاندار از روند پروژه دیدن کرد از ایشان سوال شد آیا خبر خوشی برای واریز حقوق کارگران پروژه متروی اهواز دارید، وی عنوان کرد: کارگران که کارگران بنده نیستند و باید این موضوع و خبر خوش را از پیمانکار دریافت کنید. 

استاندار در پاسخ به این سوال که آیا اداره کار در بازرسی بر این موضوع کم کاری نکرده که تاکنون بازرسی بر این موضوع نظارتی نداشته است، می‌گوید: اگر اداره کار بازرس نفرستاده کارگران باید شکایت کنند تا بازرس هم حضور یابد، با گشایشی که در پروژه انجام شده و پول دراختیار پیمانکار قرار گرفته این موضوع نیز حل شود.

حدود ۲۰ روز از بازدید استاندار از پروژه قطار شهری می‌گذرد، ولی نه تنها مشکل کارگران شرکت کیسون حل نشد بلکه این روز‌ها شاهد تجمع این کارگران در پی عدم دریافت حقوقشان در مقابل استانداری خوزستان بوده‌ایم.

یکی دیگر از این کارگران معترض اظهار داشت: یک سال بدون دریافت حقوق در حال فعالیت و کار هستیم و مسئولان مدام به ما وعده‌های دروغین می‌دهند. استاندار، فرماندار و حتی امام جمعه از وضعیت ما خبر دارند و همه مشکل ما را می‌دانند.

کارگر شرکت کیسون ادامه داد: تاکنون یک بازرس اداره کار هم نیامده شرکت تا پرس‌وجو و نظارتی کند.

وی ادامه داد: اکثر ما مستاجریم و در معیشت خود مانده‌ایم. وی افزود: مدیرانمان حقوق تیرماه را هم دریافت کرده‌اند، ولی حقوق ما را ۱۲ ماه است که پرداخت نکرده‌اند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز اظهار داشت: مطالبات کارگران رسوب کرده و سنگین شده است و فقط از سال گذشته تا کنون دو حقوق به اضافه یک عیدی به آن‌ها پرداخت شده است.

شهرام شاهین‌زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شرکت کیسون معتقد است که شرکت قطار شهری مطالبات را پرداخت نکرده است، گفت: خیر اینگونه نیست و پرداخت‌های خوبی به کیسون داشتیم، اما اگر شرکت با زیان در حال ساخت پروژه است به ما مربوط نبوده و این مشکل جزو مشکلات داخلی شرکت است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز تصریح‌کرد: چنانچه کارگران از شرکت شکایت و رای اداره کار را اخذ کنند از نخستین صورت وضعیت مقدار طلب کارگران کسر و حقوقشان را پرداخت می‌کنیم، اما نیاز به رای دادگاه و شورای اداره کار است.

وی افزود: به جز حکم دادگاه و رای اداره کار هیچ ابزار قانونی دیگر نداریم و تنها لابی گری می‌ماند که ما نیز تا حد امکان در راستای حل مشکلات انجام داده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار