کد خبر: ۴۶۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 28 July 2017
معاون عمرانی وزیر کشور با ابراز نارضایتی از روند پیشرفت پروژه قطار شهری اهواز، گفت: اگر وضعیت فعلی پروژه مترو اهواز ادامه یابد، حتما نسبت به تغییر پیمانکار پروژه اقدام می‌کنیم.

هوشنگ خندان‌دل در حاشیه نشست با شوراهای شهری و روستایی جدید خوزستان که در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مترو از پروژه‌های شهرداری است و توفیق در اجرای هر پروژه‌ای از قبیل پروژه مترو تا حدود زیادی به نحوه‌ رفتار کارفرما بازمی‌گردد. تلاش زیادی کردیم تا زمینه این رفتار مناسب را فراهم کنیم که شاید در این رابطه به اندازه کافی توفیق حاصل نشد.

وی تصریح کرد: آمادگی وزارت کشور برای حمایت نامحدود از پروژه مترو اهواز را اعلام ‌می‌کنم. پیش از این نیز در یکی از نشست‌ها با افتخار گفتم که واقعا آمادگی داریم امکاناتی از نقاط دیگر کشور به نفع این پروژه کم کنیم تا به منظور تسریع در بهره‌برداری پروژه قطار شهری اهواز مورد استفاده قرار بگیرد. در این رابطه نیز باید کارفرما و مدیران محلی این پروژه، زمینه را فراهم کنند.
 
معاون عمرانی وزیر کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال خلع ید شرکت کیسون پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز و جایگزینی شرکت خاتم با آن، بیان کرد: اجازه دهید فعلا اسم پیمانکار جدید را نگوییم اما پیمانکار این پروژه به نحو شایسته‌ای اقدام نکرده است. کارفرمای پروژه قطار شهری اهواز یعنی شهرداری باید هرچه زودتر تکلیف خود را با چنین پیمانکارانی روشن کند.

خندان‌دل ادامه داد: اگر وضعیت فعلی پروژه مترو اهواز ادامه یابد، حتما نسبت به تغییر پیمانکار پروژه اقدام می‌کنیم زیرا پیمانکاران شایسته دیگری در کشور وجود دارند تا کار را به آنها محول کنیم. پیمانکارانی که عملکرد آنها در دیگر شهرستان‌ها مؤید این است که به برنامه زمان‌بندی ارائه شده از سوی خود وفادار بوده‌اند و اگر به اهواز نیز بیایند این گونه عمل خواهند کرد.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این‌که آیا وجود اشکال در مبانی قرارداد پروژه قطار شهری اهواز را تایید می‌کنید، بیان کرد: زمانی که دو فرد یا نهاد توافق می‌کنند که بر اساس یک متن عمل کنند، باید به آن پایبند باشند و اگر پایبند نباشند و مشکلی ایجاد شد به هرحال باید از این مرحله عبور کنند.

معاون عمرانی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا مهلت زمانی یا ضرب‌الاجلی برای پیمانکار پروژه مترو اهواز تعیین شده است، با خودداری از ذکر زمانی مشخص گفت: باید مدیریت جدید شهری در اهواز مستقر شود تا این کار انجام شود. کارفرمای این پروژه، شهرداری اهواز است که از عملکرد کارفرما نیز رضایت ندارم و باید از مرحله بگذریم. 
 
خندان‌دل عنوان کرد: شهر اهواز و به طور کلی استان خوزستان طی این سال‌ها واقعا پیشرفت‌های محسوسی کرده است. در اینجا از یک‌سو با مشکلات طبیعی مانند گرمای هوا، ریزگردها و ... مواجه هستیم و از سوی دیگر  واقعا می‌خواهیم شتاب پیشرفت و حرکت رو به جلو در خوزستان و به ویژه اهواز بسیار بیشتر از روند فعلی شود. 

وی ادامه داد: در این راستا در وزارت کشور تلاش شده تا زمینه‌های تحقق چنین امری را فراهم کنیم. فکر می‌کنم این خیزش آغاز شده است و امید است این خیزش به طور محسوس و به نحوی که مورد تایید افکار عمومی این منطقه قرار بگیرد را نیز داشته باشیم.

معاون عمرانی وزیر کشور اظهار کرد: شرایطی در اهواز ایجاد کردیم تا  سرانه سالیانه یک میلیون تومان خدمات‌دهی به شهروندان تامین شود. به عبارتی اگر پولی که شهرداری اهواز سال گذاشته هزینه کرده بر جمعیت اهواز تقسیم شود عدد حاصل حدود یک میلیون تومان است. البته این سرانه یک میلیون تومانی برای من رضایت‌بخش نیست اما از بسیاری از شهرهای دیگر بالاتر است.

خندان‌دل ادامه داد: بنابراین سرانه مذکور را به عنوان یک شاخص کلی در ذهن در نظر میگیریم. از این بابت که موفق شدیم اهواز را در موقعیتی قرار دهیم که کمی از متوسط ها بالاتر برود. البته ممکن است مشکلات به اندازه‌ای باشد که سال‌ها طول بکشد که با پیشی گرفتن از متوسط‌ها بتوانیم مشکلات را حل کنیم اما در هر حال نتیجه‌بخش است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در حوزه حمل و نقل شهری هیچ کمکی به اهواز نشده است، تصریح کرد: حدود یک ماه پیش تقریبا 50 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل اهواز، آبادان، خرمشهر و دو شهر دیگر استان تامین کردیم که امیدواریم ظرف 4 تا 6 ماه آینده این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل افزوده شود تا مورد استفاده مردم قرار بگیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار