سیستم هشداردهنده هواپیما به خلبان هشدار داد که در قسمت موتور شماره یک هواپیما گرما بیش از اندازه شده است. خلبان هواپیما این هشدار را جدی می گیرد و هواپیما را به سمت فرودگاه اهواز باز می گرداند
کد خبر: ۴۶۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 27 July 2017
پیش از ظهر امروز خبری در فضای رسانه ای خوزستان منتشر شد که بر اساس آن یک هواییمای مسیر اهواز تهران پس از بلند شدن از فرودگاه اهواز دچار نقص فنی شد و خلبان دوباره هواپیما را به فرودگاه برگرداند.

مشابه این خبر بارها در شهرهای مختلف روی داد اما ساعتی بعد ویدئویی از آتش گرفتن موتور هواپیما پس از فرود توسط مسافران منتشر شد. در حالی که پیشتر گفته می شد هواپیمای بویینگ MD شرکت هواپیمایی آتا سیستم هشداردهنده هواپیما به خلبان هشدار می دهد که در قسمت موتور شماره یک هواپیما گرما بیش از اندازه می باشد و به همین دلیل خلبان هواپیما را به سمت فرودگاه اهواز باز می گرداند. در این خبر، اشاره ای به آتش گرفتن هواپیما نشده بود.

این هواپیما که صبح امروز قصد داشت اهواز را به مقصد تهران ترک کند، بعد از لحظاتی از آغاز عملیات take off مجبور به بازگشت به فرودگاه مبدا-اهواز- شد.

هواپیما ساعت 6 صبح امروز (پنج‌شنبه) قصد پرواز از اهواز به سمت تهران را داشت که دقایقی بعد مجبور به بازگشت به فرودگاه اهواز شد.

بگفته مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی شرکت هواپیمایی آتا مسافران این پرواز در دیگر برنامه‌های پروازی اهواز به مقصد تهران که از سوی شرکت‌های مختلف هواپیمایی انجام می‌شد، جا داده شده‌اند و سفر آنها به مقصد تهران انجام شد.

وی گفته است: سازمان هواپیمایی کشوری علت این اتفاق و اشکال فنی به وجود آمده را به طور دقیق بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ما، خلبان پرواز شماره 5642 شرکت هواپیمائی آتا از اهواز به تهران پس از 10 دقیقه متوجه نقص فنی در هواپیما شد.

سیستم هشداردهنده هواپیما به خلبان هشدار داد که در قسمت موتور شماره یک هواپیما گرما بیش از اندازه شده است. خلبان هواپیما این هشدار را جدی می گیرد و هواپیما را به سمت فرودگاه اهواز باز می گرداند.

این پرواز 156 مسافر و 6 خدمه داشت که همگی با سلامت کامل از هواپیما خارج شدند.

ویدئو:     آتش سوزی هواپیما



منبع: تابناک
برچسب ها: آتا ، هواپیمایی ، نقص فنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار