کد خبر: ۴۶۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱ 26 July 2017
 اختصاص 9 هزار میلیارد ریال به ورزش شهرستان کارون و احداث چهار زمین چمن ورزشی در شورای اداری این شهرستان به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کارون در نشست شورای اداری این شهرستان در فرمانداری، اختصاص مبلغ 150 میلیون تومان به خرید تجهیزات ورزشی، بازسازی، اختصاص مبلغ 600 میلیون تومان به بهره برداری از استخر نیل، احداث 2 زمین چمن مصنوعی در شهر کوت عبدالله، تامین اعتبار سالن ورزشی چندمنظوره سویسه، احداث خانه جوان، احداث 2 زمین چمن مصنوعی در بخش های مرکزی و سویسه، اختصاص مبلغ 150 میلیون تومان از اعتبارات مناطق محروم اداره کل ورزش و جوانان به شهرستان کارون و ارائه تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان به باشگاه های خصوصی از جمله تصمیماتی بود که در جلسه شورای اداری کارون مصوب شد.

همچنین فرماندار کارون در این نشست نسبت به تغییر کاربری زمین های ورزشی این شهرستان هشدار داد و گفت: این در حالیست که این شهرستان کمبود شدید امکانات ورزشی دارد.

شهرستان کارون به لحاظ زیرساختی دارای مشکلات بسیاری است که نیازمند رسیدگی جدی و توجه ویژه دستگاههای اجرایی استان است.

معصومه خنفری اظهار کرد: شهرستان کارون به لحاظ زیرساختی دارای مشکلات بسیاری است که نیازمند رسیدگی جدی و توجه ویژه دستگاههای اجرایی استان است.

وی افزود: با وجود تیم های ورزشی بسیار و تعداد زیاد جوانان علاقمند به ورزش، شاهد کمبود شدید زمین چمن و حتی تغییر کاربری زمین های خاکی موجود در شهرستان هستیم که در صورت ادامه این روند لطمه های جبران ناپذیری به ورزش کارون وارد خواهد آمد. 

خنفری خواستار تدبیر جدی مدیرکل محترم ورزش و جوانان در زمینه ورزش شهرستان کارون شد. 

*راه اندازی یک عسلویه جدید
در ادامه معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اختصاص 23 هزار میلیارد ریال به ساماندهی آب و فاضلاب استان گفت: تاکنون در هیچ دولتی این حجم اعتبار برای استان در نظر گرفته نشده است و امیدواریم تا سه سال آینده با تخصیص اعتبار، معضل آب و فاضلاب استان رفع شود.

علی حسین حسین زاده افزود: وجود مشکلات نباید منجر به ناامیدی به فعالیت های اجرایی دستگاه های اجرایی شود و معضلات استان را باید با استفاده از ظرفیت های بالای خوزستان مرتفع ساخت.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات استان خوزستان بیکاری است که این معضل نیز با رونق گرفتن منطقه آزاد اروند برطرف خواهد شد و اتفاق جدیدی در امر معیشت عمومی در استان حادث خواهد شد، همچنین امر سرمایه گذاری در میادین نفتی مشترک از دیگر مسائلی است که در حال پیگیری بوده و امیدواریم شاهد یک عسلویه نفتی در منطقه باشیم.

شهرستان تازه تاسیس کارون، با مرکزیت شهر 'کوت عبدالله' در جنوب اهواز قرار دارد.

شهرستان کارون بخشی از مناطق حاشیه و روستاهای شهرستان اهواز بوده که با مصوبه سفر استانی دولت در سال 91 از اهواز منفک شد. این شهرستان محروم از ابتدای تاسیس با مشکلات بسیاری روبه رو بوده است.

معصومه خنفری فرماندار کارون، نخستین زن فرماندار خوزستان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار