بدلیل هزینه اقتصادی و اخلال در امور روزمره شهروندان؛
به نظر می رسد بهتر باشد مسئولان مربوطه در ستاد بحران استان، مصوبه هیئت دولت در خصوص تغییر ساعات کار را جایگزین کاهش ساعات کار ادارات کنند
کد خبر: ۴۶۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲ 26 July 2017
در هفته های اخیر بدنبال افزایش بی سابقه دما و بدنبال آن افزایش مصرف برق در استان، مسئولان استان مبادرت به کاهش ساعات کار ادارات استان نموده اند و تقریبا در 20روز گذشته ساعت 13 (و یک هفته نیز ساعت12) بعنوان ساعت پایانی کار ادارات اعلام شده است.

البته کلیت این اقدام در مجموع بدلیل افزایش بی سابقه دما و افزایش بار مصرفی برق برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایندی چون قطعی برق قابل توجیه به نظر می رسد و هوشیاری مسئولان استانی برای جلوگیری از بحران های بعدی و مدیریت مصرف برق در دمای 50درجه و بالاتر را نشان می دهد با این وجود نکته ای که نباید از آن غافل بود اخلال در امورات روزمره شهروندان و بویژه شهروندانی است که از شهرهای مختلف استان برای انجام امورات اداری شان به مرکز استان می آیند که در موارد متعددی پیام ها و یادداشت هایی را برای تابناک خوزستان ارسال نموده اند. ضمن آنکه قطعا هزینه اقتصادی تعطیلی زودهنگام ادارات نیز کم نخواهد بود.

به نظر می رسد بهتر باشد مسئولان مربوطه در ستاد بحران استان، مصوبه هیئت دولت در خصوص تغییر ساعات کار را جایگزین کاهش ساعات کار ادارات کنند و با اعلام آغاز کار ادارات از ساعت6:30 صبح، از پیامدهای منفی تعطیلی زودهنگام ادارات در ایام تابستان بکاهند و مردم نیز در انجام امورات اداری شان کمتر دچار مشکل بشوند.

همچنین با توجه به وضعیت خاص آب و هوایی خوزستان در ایام تابستان می توان به گزینه هایی دیگری چون تایم عصرانه (غروب) البته با انجام مطالعات کارشناسی برای ادارات استان نیز فکر کرد و نهایتا به راه حلی جامع و با رعایت همه جوانب هم برای مدیریت و کاهش مصرف برق و هم لنگ نماندن امورات روزمره شهروندان دست یافت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند اهوازی
|
-
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
سلام
کدوم اخلال، کدوم کار روزمره؟
مگر از ساعت 12 به بعد کسی میتونهاز خونه بیرون بیاد که بگیم در امور روزمره شهروندان خلل ایجاد بشه.
تازه ساعت 13 که میشه اوج گرما ادارات تعطیل می شوند که برای کارمندان بسیار خطرناک است و اشعه مضر آفتاب صدمات جبران ناپذیری به جسم و روان مردم وارد می کند.
من فقط یک سوال دارم اینکه چرا وقتی دمای هوا در مازندران و البرز و برخی دیگر از استانها به 38 درجه میرسه ادارات ساعتش تغییر میکنه و میشه 13 و 30 اما در خوزستان دما باید به 50 درجه برسه که تازه مسئولان به فکر بیفتند؟
این چند چشمی به مناطق کشور نگاه کردن و شهروند درجه یک تا سه دیدن تاکی قراره تو این کشور ادامه پیدا کنه.
بهتره شما که این خبر رو کار کردید این راهم می گفتید که چرا کار در دمای 50 درجه خوزستان با کار در دمای 20 درجه شهرهای خوش آب و هوای کشور هیچ تفاوتی نداره و دو نفر که در این دو نقطه متفاوت آب و هوایی کار می کنند باید به یک شکل حقوق بگیرند و اضافه کنید بر آن ریزگرد و آلودگی صنایع نیشکر، کربن بلک و صنایع فولاد در اهواز.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
سلام
باور کنید توی تابستان قبل از اینکه تا این حد هوا گرم بشه رسما از ساعت 1 به بعد هیییچ خبری در ادارات نبود و مراجعه کنندها هم درون شرایط بخاطر گرما به ندرت پیگیر کارهاشون میشدن.البته هیچ کسی هم ساعت 6 مراجعه نمیکنه.اینکه کارهای مردم پیش نمیره بخاطر وظعیت بد استانه نه ساعت کاری.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار