کد خبر: ۴۶۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 26 July 2017
مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع گرد و غبار محلی در برخی از شهرستان های این استان در روز چهارشنبه گفت: میزان گرد و غبار در اهواز به چهار برابر حد مجاز رسید.

علیرضا آذریان چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: میزان گرد و غبار در ساعت 14 امروز در اهواز به 637 میکروگرم بر مترمکعب، خرمشهر 413 میکروگرم بر مترمکعب و آبادان 239 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است. 

وی گرد و غبار امروز و دیروز را در خوزستان محلی دانست و افزود: این گرد و غبار ناشی از کانون های داخلی و متاثر از وزش باد در این مناطق است. 

آذریان با اشاره به اینکه این گرد و غبار شدید نیست و تا حدود 600 میکروگرم بر مترمکعب افزایش می یابد، اضافه کرد: تداوم گرد و غبار نیز تابع وزش باد است و ماندگار نیست به طوری که این پدیده ظهر آغاز می شود و 2 تا سه ساعت ادامه می یابد و با کاهش شدت باد نیز کمتر می شود. 

بر اساس این گزارش، میزان گردو غبار در ساعت 13 امروز در اهواز 406 میکروگرم بر مترمکعب، خرمشهر 200 میکروگرم بر مترمکعب و آبادان 232 میکروگرم بر مترمکعب بوده است. 

عصر روز سه شنبه نیز برخی از شهرستان های خوزستان درگیر گرد و غبار بودند. طبق پیش بینی هواشناسی خوزستان این وضعیت تا عصر امروز ادامه خواهد داشت. 

ستاد بحران خوزستان همچنین نسبت به افزایش دما تا بالای 50 درجه در بیشتر نقاط خوزستان هشدار داده است. 
منبع: ايرنا
برچسب ها: گرد و غبار ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار