مدیرکل تامین اجتماعی استان:
کد خبر: ۴۶۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 20 July 2017
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: در استان ماهانه 652 نفر بیکار می‌شوند و میانگین حقوقی مقرری آن ها نشان می‌دهد این افراد اغلب از حداقل دستمزدبگیران استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، دکتر محمود یارعلی‌زاده در جلسه شورای اداری استان که امروز چهارشنبه (28 تیرماه) در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی حدود 42 میلیون نفر در کشور را تحت پوشش قرار داده است، اظهار کرد: حدود 54 درصد جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی است و در خوزستان از جمعیت 4.8 میلیونی حدود 2.8 میلیون نفر، تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: البته در شهرهای مختلف پوشش متفاوت است. در شهرهایی مانند ماهشهر و بندرامام 90 درصد جامعه تحت پوشش هستند و در شهرهایی مانند باغملک و لالی تأمین اجتماعی کمتر از 20 درصد پوشش بیمه‌ای دارد. اگر قرار باشد آمایشی صورت بگیرد و کارگاهی برگزار شود، فکر می‌کنم شهرهایی که کمترین پوشش را دارند باید انتخاب شوند. شش درصد بیمه شدگان کشور در خوزستان هستند و از این نظر رتبه پنجم کشور را داریم. در تعداد مستمری‌بگیران نیز هفت درصد آن ها در خوزستان هستند و خوزستان از این نظر رتبه چهارم کشور را دارا است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان ادامه داد: این آمار یعنی تعداد پرداخت‌کنندگان نسبت به دریافت‌کنندگان در استان کم است. تعداد دریافت‌کنندگان و پرداخت‌کنندگان یک ضریب به نام ضریب پشتیبانی دارد که کف جهانی آن برای سازمان‌های بیمه‌گر درباره نسبت دریافت‌کننده به پرداخت‌کننده، شش است. یعنی شش نفر پرداخت می‌کنند و یک نفر دریافت می‌کند که این عدد در کشور ما 5.45 است. این ضریب در خوزستان، علی رغم اینکه تأمین اجتماعی قدمت زیادی دارد و استان نیز قطب صنعت نفت‌، برق و آب است، حدود 4.68 است که ضریب بسیار پایینی است.

یارعلی‌زاده ادامه داد: البته در شهرهایی مثل مسجدسلیمان این ضریب 2.6، در شوشتر 2.7، در شوش 3، در دزفول و بهبهان حدود 3.2 است. البته برخی شهرها مانند سوسنگرد ضریب خوبی دارند. این اعداد نشان می‌دهد در خوزستان اشتغال خوبی صورت نمی‌گیرد. در برخی شهرهای استان، اشتغال مناسبی نداریم و کسانی که شاغل‌اند، نیز در حال بازنشستگی هستند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار