کد خبر: ۴۶۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 20 July 2017
فرزند شهید مدافع حرم محمدرضا علیخانی گفت: شهدای گمنام نعمت بزرگ الهی هستند که با خود خیر و برکت را به ارمغان می‌آورند.

ابوذر علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در باغملک اظهار داشت: خدا را سپاسگذاریم که بار دیگر بر مردم دیار شهیدپرور باغملک منت نهاد و توفیق میزبانی شهدای گمنام را به آنها عطا کرد.

وی با اشاره به تشییع پیکر پاک 3 شهید گمنام دفاع مقدس در باغملک عنوان کرد: شهدای گمنام نعمت بزرگ الهی هستند که با خود خیر و برکت را به ارمغان می‌آورند بنابراین ما مردم باغملک باید در آئین استقبال، وداع و تشییع شهدا حضور پیدا کنیم تا شکرگزار این نعمت  بزرگ باشیم.
فرزند شهید علیخانی: شهدای گمنام خیر و برکت را به ارمغان می‌آورند
فرزند ارشد شهید مدافع حرم محمدرضا علیخانی با تاکید بر این نکته که افتخار می‌کنیم که میزبان شهدای گمنام می‌شویم، بیان کرد: وظیفه خود می‌دانیم که در برنامه‌های ویژه شهدای گمنام حضور یابیم و از آنان تجلیل کنیم.

وی در ادامه به بیان آثار تشییع و تدفین شهدای گمنام پرداخت و تصریح کرد: وقتی پیکر پاک و مطهر شهدای بی نام و نشان در جایی آرام می‌گیرد سبب برکت می‌شوند و پیشرفت منطقه را به همراه می‌آورند.

علیخانی با تاکید بر اینکه مردم باغملک همیشه در صحنه هستند، خاطرنشان کرد: در روز پنج‌شنبه 29 تیر ماه زن و مرد و پیر و جوان این دیار به میدان می‌آیند و همانطور که برای تشییع شهدای مدافع حرم سنگ تمام گذاشتند در تشییع شهدای گمنام نیز حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند.

فرزند ارشد شهید مدافع حرم محمدرضا علیخانی تاکید کرد: شهدای گمنام دوران دفاع مقدس مانند پدران و برادران ما هستند و هیچ فرقی ببا آنها ندارند به همین خاطر نیز به عنوان یک فرزند و یک برادر در تشییع آنها حضور می‌یابیم و مقامشان را ارج می‌نهیم.



به گزارش تسنیم، شهید محمدرضا علیخانی سومین شهید مدافع حرم باغملک است که در تاریخ سوم خرداد ماه سال 1344 در روستای طلاور این شهرستان متولد شد.

وی چهارمین فرزند خانواده هفت نفره‌ای است که بعد از 2 خواهر و یک برادر به نام غلامحسین شادی را دوباره میهمان جمع صمیمی خانواده روستایی خود کرد.

این فرزند دلیر خوزستان  برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه خاتون (س) عازم سوریه شد و به نبرد با تکفیری‌ها پرداخت.

شهید علیخانی پس از مدت‌ها نبرد با تکفیری‌ها در سوریه، روز یکشنبه 29 آذر ماه سال 1394 همزمان با هشتم ربیع‌الاول سال 1437 هجری قمری سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در استان حلب سوریه مجروح و چند روز در بیمارستان بستری شد.

این دلیرمرد در روز چهارشنبه دوم دی ماه سال 1394 مقارن با 11 ربیع الاول سال 1437 هجری قمری در شهر خان طومان استان حلب سوریه شربت شهادت نوشید.

در روز مجروحیت شهید علیخانی یکی از دوستان صمیمی و همرزمان دیرینه‌اش یعنی شهید فرامرز رضازاده مظلومانه در حلب سوریه به شهادت رسید.

شهید علیخانی در سال 1365 با یکی از بستگان خود ازدواج کرد که حاصل این پیوند آسمانی 3 فرزند پسر به نام‌های ابوذر، نوذر و ایوب و 2 فرزند دختر است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار