امروز 17 شهید در خوزستان خاکسپاری می شوند؛
پیکر پاک و مطهر شهدای دفاع مقدس امروز با حضور پر شور و حماسی مردم خوزستان در 8 نقطه استان تشییع می شود
کد خبر: ۴۶۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 20 July 2017
همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) پیکر پاک و مطهر ۱۷ شهید دفاع مقدس در برخی شهرهای خوزستان تشییع می‌شود.

از این شهدا ۴ تن شناسایی شده و ۱۳ تن دیگر گمنام هستند.

به گزارش تابناک خوزستان، در میان این شهدا، نام شهید عبدالکریم کجباف فرزند محمدمهدی دیده می شود که پیکر مطهرش از سال 65 تاکنون به میهن بازنگشته بود. این شهید غواص در عملیات کربلای 4 در چهارم دیماه65 به شهادت رسید.

شهید کجباف 18 دی ماه سال 1346 در اهواز دیده به جهان گشود و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص تفحص شد.

پیکر پاک این شهید صبح امروز پنج‌شنبه 29 تیر ماه از ساعت 8 از مقابل حسینیه ثارالله اهواز واقع در چهار راه آیت‌الله طالقانی تشییع می‌شود و در قطعه گلزار شهدای اهواز آرام می‌گیرد.

شهید رضا شجاعی فرزند ماندنی دیگر شهید کاروان امروز، در تاریخ 9 خرداد سال 1341 به دنیا آمد و هشتم اسفند سال 1362 در عملیات خیبر  آسمانی شد.

شهید رضا شجاعی در سن 21 سالگی در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به فیض شهادت نائل شد و پیکر مطهرش از آن زمان تاکنون بی‌نشان بود.

آئین تشییع پیکر پاک این 2 شهید والامقام امروز پنج‌شنبه 29 تیر ماه از ساعت 9:30 صبح آغاز می‌شود.

مراسم تشییع پیکر پاک شهدای دفاع مقدس از کنار مزار 5 شهید گمنام آرمیده در پارک شهید شریف‌نیای بهبهان آغاز و تا گلزار شهدا ادامه می یابد.

شهید سید ماندنی موسوی فرزند سید حمدالله یکی دیگر از شهدایی است که امروز پیکر پاکش تشییع و خاکسپاری خواهد شد. شهید موسوی در تاریخ دهم خرداد ماه سال 1343 در شهرستان بهبهان متولد شد.

وی در روز پنجم اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل شد.

شهید سید ماندنی موسوی 19ساله بود که در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسید.

 یکی دیگر از این شهدای عزیز، شهید غلامحسین دیمی فرزند حسن است که در تاریخ 15 مرداد ماه سال 1340 دیده به جهان گشود و در تاریخ 25 تیر ماه سال 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسید و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت.

شهید غلامحسین دیمی در سن 21 سالگی در منطقه عملیاتی شرق بصره کتیبان به فیض شهادت نائل آمد که پیکر مطهرش پس از 35 سال شناسایی شد.

مراسم تشییع این شهید نیز امروز از آستانه متبرکه حضرت محمد بن موسی الکاظم(ع) معروف به سبزقبا در خیابان امام خمینی(ره) شمالی دزفول به طرف چهار راه آیت‌الله قاضی(ره) برگزار می‌شود.

میزبانی ابوالعباس باغملک از سه لاله بی‌نشان
امروز مردم شهیدپرور باغملک در روستای ابوالعباس نیز میزبان 3 شهید گمنام دوران دفاع مقدس هستند.

یکی از این شهدای دفاع مقدس شهید 20 ساله‌ای است که در عملیات رمضان در تابستان سال 1361 در منطقه عملیاتی پاسگاه زید به شهادت رسید.

یکی دیگر از این شهدای والامقام شهید گمنامی است که در زمان شهادت 17 سال سن داشت و در اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر آسمانی شد.

یکی دیگر از این شهدای گلگون کفن، جوانی 20 ساله است که در اسفند ماه سال 1363 در عملیات بدر به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از گذشت 33 سال به وطن بازگشت تا در خاک شهیدپرور باغملک آرام گیرد.

آئین نورانی تشییع پیکر پاک این 3 شهید گمنام امروز از ساعت 17 از مرکز دهستان ابوالعباس آغاز می‌شود.

دیگر شهدای کاروان امروز و برنامه تشییع پیکر پاکشان به شرح زیر است:

امروز همچنین پیکر دو شهید عزیز دفاع مقدس در اهواز تشییع و خاکسپاری می شود. 

پیکر این شهدای گلگون کفن صبح روز پنج‌شنبه 29 خردادماه هجری قمری از زیارتگاه سید عبدالله اهواز در کوی ملت تشییع می‌شود و در بوستانی در این منطقه آرام می‌گیرند.

تیپ امام حسن مجتبی(ع) میزبان دو شهید گمنام است. یکی از این شهدا رزمنده‌ای 40ساله است که در عملیات ایذایی والفجر8 در بهمن ماه سال 1364 به شهادت رسید و در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص در خاک عراق به فیض شهادت نائل آمد که پس از 32 سال به خاک وطن بازگشت و میهمان تیپ امام حسن مجتبی(ع) مستقر در بهبهان می‌شود.

مردم شهر منصوریه هم امروز به میزبانی دو لاله گلگون کفن و نوجوان می روند. یکی از این شهدای والامقام نوجوان 15 ساله است که در اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از 32 سال تفحص شد.

شهید دیگر نیز یک جوان 17 ساله‌ای است که در اسفند ماه سال  1363 در عملیات بدر و منطقه عملیاتی شرق دجله آسمانی شد و پیکر پاکش با گذشت 33 سال به وطن بازگشت.

آئین تشییع پیکر پاک این شهدا از ساعت 9:30 صبح امروز از امامزاده حیدر(ع) در بهبهان آغاز می‌شود و سپس در شهر منصوریه و تیپ امام حسن مجتبی(ع) آرام می‌گیرند.

بخش رودزرد میزبان دو تن از شهدای خیبر و بدر خواهد بود. آئین تشییع پیکر این شهدا ساعت 9 صبح آغاز می‌شود.

حوزه علمیه دزفول میزبان یک شهید 21ساله خواهد بود. پیکر این شهید صبح امروز از آستانه متبرکه حضرت محمد بن موسی الکاظم(ع) معروف به سبزقبا دزفول در خیابان امام خمینی(ره) شمالی به طرف چهار راه آیت‌الله قاضی(ره) تشییع می‌شود.

پیکر پاک 2 تن از شهیدان گمنام دفاع مقدس امروز در شهر میانرود استان خوزستان تشییع می‌شود.

پیکرهای پاک این شهدای گلگون کفن دوران هشت سال دفاع مقدس پس از تشییع باشکوه در دزفول و میانرود در نقطه مشخص شده آرام می‌گیرند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار