می توان امیدوار بود ضمن رسمیت یافتن و ایجاد احساس امنیت فعالیت حزبی و سیاسی در استان، احزاب بتوانند بر روی برخی از مسائل و مشکلات و مطالبات مردم استان یکصدا و هماهنگ با هم به تفاهم برسند
کد خبر: ۴۶۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲ 19 July 2017
روز گذشته خانه احزاب خوزستان راه اندازی شد و شورای اجرایی این خانه با حضور نمایندگان احزاب و جناح های مختلف برگزار شد.

تشکیل خانه احزاب بویژه در دوره جدید که با فرمول و مکانیسمی توافقی و با حضور نمایندگان احزاب از جناح های مختلف تشکیل شده است و در اداره آن هر سه جریان اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالگرا و مستقل حضور دارند، می تواند زمینه گفتگو و تفاهم فعالان سیاسی استان را بدنبال داشته باشد.

طبیعی است که اختلاف نظر و سلیقه سیاسی در میان همه شهروندان امری پذیرفته شده و بلکه لازم است و لازمه یک جامعه پویا و بانشاط نیز وجود همین تفاوت دیدگاههای سیاسی و اجتماعی است که زمینه ساز تحقق خرد جمعی است.

خوشبختانه قانون اساسی ما که خونبهای شهدای عزیز و محصول انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) است، تشکیل و فعالیت احزاب را بعنوان یکی از ارکان تحقق مردم سالاری دینی به رسمیت شناخته است و از این جهت نیز در منطقه سرامد است.

از سویی وجود اختلاف نظر و تضارب آرا می بایست در یک فضای تعاملی و متعادل صورت بگیرد و زمینه ای برای واگرایی و ایجاد فاصله های عمیق و تنش زا میان جریانات مختلف را فراهم نکند. از این نظر تشکیل خانه احزاب ضمن آنکه می تواند محلی برای پیگیری خواسته ها و نیازهای صنفی احزاب و سپردن امور مربوط به احزاب به خود آنان باشد، می تواند بسترساز گفتگوهای سازنده و انتقادی در میان احزاب و همگرایی و هم افزایی آنها بر روی اصولی مشترک باشد.

در استان خوزستان نیز که این روزها با پیگیری و تلاش استاندار خوزستان این قدم مهم برداشته شده است، می توان امیدوار بود ضمن رسمیت یافتن و ایجاد احساس امنیت فعالیت حزبی و سیاسی در استان، احزاب بتوانند بر روی برخی از مسائل و مشکلات و مطالبات مردم استان یکصدا و هماهنگ با هم به تفاهم برسند و به یک پروتکل برای اقدام مشترک در جهت حفظ منافع مردم استان و رفع مشکلات مردم دست یابند.

راه اندازی خانه احزاب خوزستان را به فال نیک می گیریم و امیدواریم شاهد فضای سیاسی بانشاط و با رعایت چارچوب های قانونی در استان باشیم و احزاب ضمن حفظ دیدگاهها و اختلاف نظرهای سیاسی، در مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی قدم بردارند.
منبع: تابناک
برچسب ها: خانه احزاب ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار