مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک خبرداد:
کد خبر: ۴۶۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 19 July 2017
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: با استفاده از خدمات این صندوق و طرح رونق اقتصادی و ورود بیشتر صندوق به واحدهای صنعتی می‌توان اشتغال و تولید را در کشور افزایش داد.

 محمدحسین مقیسه در جلسه اقتصاد مقاومتی که امروز، 28 تیرماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ ضمانت اعتبار به عنوان ابزاری کارآمد از اواخر قرن گذشته برای کمک به تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط اجرا شد. نتیجه این برنامه‌ این است که مسئولیت تشخیص و امکان بازپرداخت وام‌ها از سوی واحدهای صنعتی، به مؤسسات تخصصی و اعتبارسنجی و رتبه‌بندی واگذار شد.

وی با اشاره به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: این صندوق در سال 83 با مصوبه مجلس به تصویب رسید و در سال 85 آیین‌نامه‌های آن تدوین و در سال 96 اولین ضمانت‌نامه صندوق صادر شد.

مقیسه با بیان این‌که ضمانت‌نامه‌های این صندوق به دو بخش تقسیم می‌شود، گفت: بخش اول ضمانت‌های اعتباری و بخش دوم ضمانت‌های پیمانکاری هستند که بخش اول شامل تأمین کسری وثیقه تسهیلات اعطایی بانک‌ها به صنایع کوچک و بخش دوم شامل ضمانت‌های پیش‌پرداخت، ضمانت شرکت در مناقصه یا مذاکره و ضمانت حین انجام کار است؛ بنابراین بحث تأمین ضمانت اعتباری مشکل‌تر است.

وی تصریح کرد: مطابق قانون تأسیس صندوق، صنایع کوچک به صنایعی می‌گویند که شاغلین آن کمتر از 50 نفر باشند اما واحدهای صنعتی بزرگ نیز می‌توانند از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

مقیسه ضمن اشاره به میزان پوشش ضمانت صندوق‌های سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: مطابق اساسنامه صندوق، حداکثر 70 درصد اصل و سود برای مناطق برخوردار و 85 درصد اصل سود برای مناطق کمتر برخوردار در نظر گرفته شده است. بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، طرف قرارداد با صندوق ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری هستند. بنابراین در حال تلاش هستیم که طی فرآیندی تمام بانک‌ها و مؤسسات از صندوق بهره ببرند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته و سال جاری هدف صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری، جمع کل بانک‌ها به عنوان ذینفع بوده است و تلاش کردیم با تمام بانک‌ها تفاهم‌نامه داشته باشیم و به این هدف خود نیز رسیدیم. در این راستا ما با بانک صادرات در حال مذاکره هستیم تا این بانک نیز به گروه ما بپیوندد و از ضمانت‌های این صندوق استفاده کند.

مقیسه، با اشاره به این‌که 352 فقره ضمانت‌نامه اعتباری توسط این صندوق صادر شده است، گفت: خوزستان در این زمینه رتبه سوم را دارد و امیدواریم طی سال‌های آینده همه بانک‌ها با ما همکاری کنند تا به تعداد ضمانت‌نامه‌های ما اضافه شود. 

وی بیان کرد: فرآیند صدور ضمانت‌نامه‌ها توسط همکاران ما انجام می‌شود و در صورتی که در خصوص فرآیند صدور، مشکلاتی به وجود بیاید به ما اطلاع بدهید تا بتوانیم در اسرع وقت آن‌ها را برطرف کنیم. البته فرآیند صدور اکثرا به صورت الکترونیکی است که احتمال خطا و اشتباه در آن کمتر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار