کد خبر: ۴۶۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 19 July 2017
سد سازی و صید بی رویه زیستگاه‌های صید هندیجان را با خطر نابودی مواجه کرده است.

 فعالیت صیادان و شناورهای صیادی در صیدگاههای هندیجان و صید بی‌رویه آنها صیدگاههای هندیجان را با خطر نابودی مواجه کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر هندیجان در این ارتباط می‌گوید: زیستگاه‌های صیادی هندیجان در حال نابودی هستند.

احداث سدهای متعدد در بالادست رودخانه زهره هندیجان نیز یکی دیگر از عواملی عنوان می‌شود که مشکلاتی برای صیدگاه‌های این شهرستان به وجود آورده است؛ علی عبادی‌نسب در این ارتباط می‌گوید: این مسئله باعث سرازیر نشدن آب از بالادست شده و برخی از گونه‌های آبزی را در آینده نابود خواهد کرد.

وی ادامه می‌دهد: برخی ماهیان همانند صبور در آب‌های شیرین تخم‌ریزی می‌کنند اما با احداث سدهای بی‌رویه، دیگر این ماهی نمی‌تواند به بالای رودخانه زهره رفته و تخم‌ریزی کند.

غنی‌سازی صیدگاه‌های هندیجان باید غنی‌سازی و احداث سد در پایین‌دست رودخانه از جمله مطالبات مردم برای احیای صیدگاه‌های هندیجان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سواحل طولانی «خلیج فارس» امکان اجرای طرحهای پرورش آبزیان را میسر ساخته و این ظرفیت را نیز دارد تا همچون گذشته نقش خود را در توسعه تجارت خارجی پیدا کند.

این در حالی است که تخریب زیستگاه صید در هندیجان توسط فعالیت‌های انسانی انجام می‌شود، تخریب زیستگاه هم اکنون به عنوان نخستین عامل انقراض جانوران در جهان معرفی شده‌است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار