پیگیری تابناک خوزستان برای رفع مشکل دارندگان خودروهای اروندی؛
همچنان در زمینه تحویل پلاک و نقل و انتقال خودروهای اروندی بین خریداران و فروشندگان مشکلاتی وجود دارد و شهروندان خواهان رفع این مشکل هستند
کد خبر: ۴۶۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴ 17 July 2017
در پی انتشار گزارشات تابناک خوزستان در خصوص صدور پلاک های خودروهای اروندی و مشکلاتی که در این زمینه  برای نقل و انتقال خودروها ایجاد شده است عبدالله کعبی قائم مقام منطقه آزاد اروند در تماس با تابناک، گفته است روزانه بین 40 تا 50 پلاک جدید صادر و خودروها ترخیص می شوند.

کعبی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص مشکل صدور پلاک برای خودروهایی که بین خریداران و فروشندگان نقل و انتقال می شود هم گفت: در این زمینه اگر گزارشی داشته باشیم بررسی و رسیدگی می کنیم ولی در حال حاضر چنین مشکلی در صدور پلاک نداریم.

قائم مقام منطقه آزاد اروند گفت: البته شرکتی که می بایست پلاک های جدید را تهیه می کرد در تامین و تحویل آنان تعلل کرده بود که این موضوع باعث کندی کار و مشکلاتی شده بود که پیگیری های لازم در این خصوص انجام شده است تا کمبود پلاک مرتفع گردد.

وی با اشاره به اینکه دولت تسهیلاتی برای سهولت استفاده مردم استان از خودروهای اروندی تدارک دیده است گفت: دولت آقای روحانی دولت پاسخگویی است و ما اگر مورد یا مشکلی هم وجود داشته باشد پیگیری و رسیدگی می کنیم. همچنین در خصوص اعطای مرخصی  صدور پلاک موقت هیچگونه مشکل یا محدودیتی نداریم.

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در حال حاضر تعدادی از شهروندان از طریق مجتمع مرخصی خودروهای اروندی در اهواز که اواخر سال گذشته افتتاح شده بود، جهت نقل و انتقال اقدام نموده ولی بلاتکلیف مانده اند گفت: آن مجموعه یک مجموعه خصوصی است و باید نسبت به عملکردش پاسخگو باشد و اگر مشکلی وجود داشت ما در منطقه آماده رفع مشکل بوده ایم و باید پیگیری می کردند و در این زمینه تذکرات لازم را خواهیم داد.

کعبی گفت: همه تلاش ما و همکاران مان ایجاد تسهیلات برای رفاه شهروندان واستفاده آنان از مزایای وجود منطقه آزاد اروند بوده است و آمادگی پاسخگویی روزانه به شهروندان هستیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا شهروندان با وکالتنامه ثبتی می توانند مالکیت خودرو را واگذار کنند ولی نمی توانند مرخصی بگیرند گفت: این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

185 نفر منتظر صدور پلاک هستند
اما یک مسئول شرکت متولی مرخصی و نقل و انتقال خودروهای اروندی در اهواز هم به خبرنگار ما گفته است: از حدود سه ماه قبل تا کنون حدود 185 پرونده نقل و انتقالی داریم که هنوز موفق به نهایی شدن نقل و انتقال و تحویل گرفتن پلاک آنها نشده ایم و مردم هم مرتب تماس و یا پیگیری می کنند.

عباسی گفت: من در روزهای اخیر برای حل این مشکل و پاسخگویی به مردم با برخی مسئولان منطقه آزاد مانند آقای نظارت صحبت کردم و ایشان هم اذعان کرد که بدنبال رفع مشکل هستیم و هنوز پلاک های دید نرسیده و در انبار پلاک موجود نیست.

وی گفت: همچنان دنبال رفع این مشکل هستیم و پلیس راهور منطقه و دیگر مسئولان هم وعده پیگیری و حل مشکل را داده و ما امیدواریم این مشکل به زودی رفع بشود.

بگقته وی، شرکت مذکور که دفتر آن اسفندماه با حضور مسیولان استان افتتاح شده بود،  تا همین امروز دوشنبه نیز پیگیر رفع بلاتکلیفی پرونده های نقل و انتقال و دریافت پلاک آنها بوده است.

در هر حال پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد همچنان در زمینه تحویل پلاک و نقل و انتقال خودروهای اروندی بین خریداران و فروشندگان مشکلاتی وجود دارد و شهروندان خواهان رفع این مشکل هستند. مسئولان امر می توانند با پیگیری و برقراری تماس با شرکت متولی مرخص و نقل و انتقال این خودروها در اهواز از چند و چون مشکلات ایجاد شده آگاهی یابند و برای رفع مشکل چاره اندیشی کنند.

انتظار مردم اهواز تسهیل و تسریع در روند کارشان با راه اندازی دفتر شرکت مربوطه در اهواز هستند و تاخیر دو یا سه ماهه برای انجام نقل و انتقال قابل پذیرش نیست.

تابناک خوزستان ضمن تشکر از تماس و پاسخگویی مسئولان منطقه آزاد اروند، این موضوع را تا حل مشکل پیگیری خواهد نمود. انتظار از مسئولان مربوطه نیز صدور دستورات لازم برای تسریع در این زمینه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار