کد خبر: ۴۶۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲ 17 July 2017
اهواز - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک گفت: سطح آب های زیرزمینی در منطقه قلعه تل از توابع این شهرستان 15 متر کاهش یافته است.

خدارحم امیری زاده دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در منطقه قلعه تل آب های جاری وجود ندارد و آب کشاورزان از طریق چاه آب تامین می شود اما متاسفانه برداشت زیاد آب از چاه و وجود چاه های غیر مجاز و نیز بارش کم باران، باعث کاهش سطح آب های زیر زمینی در این منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه 207 حلقه چاه در شهرستان باغملک وجود دارد گفت: بالغ بر 84 حلقه چاه در منطقه قلعه تل وجود دارد که از این تعداد 15 حلقه غیرمجاز هستند که برای بسته شدن چاه های غیر مجاز برنامه ریزی شده است.

امیری زاده ادامه داد: هم اکنون90 درصد از چاه های آب این منطقه از سیستم تحت فشار آبیاری استفاده می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک افزود: نشاکاری برنج و کشت ذرت نیاز به آب زیادی دارند به همین منظور ازکشاورزان این منطقه خواسته شده کشت محصولاتی که آب زیاد نیاز دارند را در این منطقه انجام ندهند و بیشتر به کشت محصولاتی همچون حبوبات که آب کمتری مصرف می کنند بپردازند.

وی افزود: پیش بینی می شود در منطقه قلعه تل بالغ بر 50 هکتار نشاکاری برنج انجام شود و در سال زراعی آینده این مقدار کشت نیز به دلیل کمبود آب در این منطقه انجام نخواهد شد.
وی گفت: تا حدود هفت سال پیش تنها در منطقه قلعه تل باغملک یک هزار هکتار نشاکاری برنج انجام می شد.

امیری زاده با اشاره به اینکه برداشت آب توسط کشاورزان برای کشت برنج ممنوع نیست افزود: نشاکاری برنج در شهرستان باغملک در مناطقی انجام می شود که در کنار رودخانه باشند و امسال بیشترین میزان نشاکاری برنج در منطقه میداوود و صیدون این شهرستان انجام می شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک درادامه بیان کرد: به دلیل خشکسالی و کم بودن میزان بارش باران امسال نشکاری در منطقه صیدون و میداوود سه هزار هکتار پیش بینی شده این در حالی است که پارسال این میزان کشت در این 2 منطقه چهار هزار هکتار بود.

وی گفت: در مجموع پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بالغ بر پنج هزار هکتار در شهرستان باغملک به نشاکاری اختصاص یابد.

نشاکاری برنج در شهرستان باغملک از فروردین تا مرداد انجام می شود و برداشت محصول شلتوک نیز در مهر و آبان انجام می شود.

شهرستان باغملک در شرق خوزستان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار