واکنش قائم‌مقام منطقه آزاد اروند به خبر تابناک خوزستان؛ تکذیب می کنم
خوب بود ایشان که از نمایندگان خوش سابقه استان بودند پاسخ شفافی می دادند که در سه ماه گذشته چند عدد پلاک گذاری خودروهای وارده به گمرک و یا خودروهای نقل و انتقالی بین خریداران و فروشندگان انجام شده است؟
کد خبر: ۴۶۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 16 July 2017
پس از انتشار خبر تابناک خوزستان در خصوص توقف صدور پلاک های جدید و نقل و انتقال خودروهای اروندی، قائم مقام منطقه آزاد اروند در گفتگو با سایت فردوس این خبر را تکذیب کرد.

 عبدالله کعبی گفته است: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و روند پلاک گذاری خودروهای اروندی مطابق معمول در حال انجام است.

در حال حاضر بیش از 4000 پلاک گذر موقت داریم که هر فردی تقاضای پلاک داشته باشد می‌تواند طبق ضوابط دریافت کند. کمااینکه روزانه اتومبیل های ترخیص شده به واحد پلاک گذاری مراجعه و پلاک گذاری انجام می‌گیرد.

این در حالیست که از حدود سه ماه قبل تا کنون پلاک جدیدی صادر نشده و تابناک خوزستان آماده است مواردی را بصورت مستند به قائم مقام منطقه آزاد اروند نشان بدهد. خوب بود ایشان که از نمایندگان خوش سابقه استان بودند پاسخ شفافی می دادند که در سه ماه گذشته چند عدد پلاک گذاری خودروهای وارده به گمرک و یا خودروهای نقل و انتقالی بین خریداران و فروشندگان انجام شده است؟

متاسفانه در سه ماه گذشته بسیاری از شهروندان دچار مشکلات جدی در این رابطه شده و با وجود تکمیل پرونده و پرداخت هزینه های مربوطه هنوز معطل صدور پلاک بنام خود هستند و در مواردی که نقل و انتقال صورت می گیرد بدلیل عدم صدور پلاک بنام مالک جدید، این روند متوقف گردیده است و احتمالا قائم‌مقام منطقه آزاد از این موضوع بی اطلاع است. 

 این موضوع انتقال ممنوعیت تردد خودروهای اروند در خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری در اذهان ایجاد نموده و لازم است به آن پاسخ دقیق و شفافی داده شود.

کعبی همچنین در این مصاحبه گفته است:  نکته ای که در این خبر ( خبر تابناک) به آن توجه نشده این است که گویا فراموش کرده اند منطقه آزاد اروند پیشتر از مناطق دیگر امکان تردد موقت را برای خودروهای اروندی اعمال کرده بود مناطقی مانند کیش و قشم امسال این مجوز و دریافت کردند درحالیکه اتومبیل های اروندی در سالهای گذشته نیز در کشور تردد می کردند.

این سخن کعبی در حالی است که برخی دیگر از مناطق آزاد بسیار زودتر از اروند تردد خودروها در خارج از محدوده را آزاد کرده اند بعنوان مثال منطقه آزاد ارس از اوایل سال ۹۲ و در ماههای پایانی دولت سابق این موضوع عملی شد.

* خبر تابناک
متن خبر اولیه تابناک خوزستان به این شرح بوده است:

در حالی که در برخی دیگر از مناطق آزاد کشور مانند منطقه آزاد قشم تسهیلات جدیدی برای دارندگان خودروهای پلاک منطقه آزاد در نظر گرفته شده است در استان خوزستان حدود سه ماه است روند پلاک گذاری(صدور پلاک) خودروهای اروندی متوقف شده است و بهمین دلیل امکان نقل و انتقال خودروها و صدور پلاک بنام مالکان جدید وجود ندارد.

این موضوع باعث شده است مسافرت تابستانی بسیاری از شهروندان خوزستانی دچار مشکل و با اخلال مواجه شود چرا که عدم صدور پلاک و توقف نقل و انتقال باعث عدم صدور مجوز مرخصی برای خودروها شده است.

این موضوع شایعاتی را نیز در خصوص ممنوعیت تردد خودروهای اروندی در خارج از محدوده متطقه آزاد باعث شده است که امیدواریم مسئولان مربوطه سریعتر اقدامات و اطلاع رسانی لازم را انجام بدهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار