کد خبر: ۴۶۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ 15 July 2017
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سالانه حدود 6 هزار گزیدگی توسط حیوان در خوزستان اتفاق می افتد.

دکتر شکرالله سلمان زاده شنبه در نشست شورای سلامت در سرسرای اداری استانداری خوزستان اظهار کرد: 100 دلار هزینه درمان هر نفر است در نتیجه در چند سال اخیر موردی از هاری نداشتیم.

وی افزود: بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان بار زیادی از بیماری ها را به خود اختصاص داده و نیمی از بیماری های عفونی که به انسان منتقل می شود منشا حیوانی دارد.

سلمان زاده با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو بیماری بومی استان است بیان کرد: صنعتی شدن کشتارگاهها و مجهز شدن به سردخانه های لازم، کنترل عرضه دام زنده و سمپاشی دام برای از بین بردن کنه در دام ها از جمله اقدامات در جهت کنترل این بیماری است در نتیجه تا کنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است.

**قضات، عرضه دام زنده در اهواز را جرم نمی دانند
مدیر کل دامپزشکی خوزستان نیز گفت: چهار هزار و 834 واکسیناسیون هاری انجام شده و کانون های بیماری هاری به واسطه افزایش سگ های ولگرد افزایش یافته است.

دکتر مصطفی کنار کوهی ادامه داد: در سه ماه 96 پنج کانون هاری مثبت تشخیص داده شد که زنگ خطری برای این موضوع است که اگر جمعیت سگهای ولگرد کنترل نشود علاوه بر بیماری هاری خطر بیماری های دیگر نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: در جمع آوری عرضه دام های زنده، در صورت همکاری شهرداری و نیروی انتظامی موفق عمل کرده ایم اما در حال حاضر مشکل موجود در شهرستان ها به خصوص اهواز این است که قضات عرضه دام زنده در اهواز را جرم نمی دانند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این نشست، بر موضوع حل مساله سگ های ولگرد و دیگر بیماری های بومی استان تاکید کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار