کد خبر: ۴۵۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 15 July 2017
استاندار خوزستان با بیان اینکه شهرستان حمیدیه یکی از قطب های مهم کشورزی در استان است، گفت: با وجود تنگناهای موجود به لحاظ تامین آب کشاورزی اما مسؤولیت کشت برنج و شلتوک در شهرستان حمیدیه و تامین آب آن را به عهده گرفتم.

غلام رضا شریعتی، شامگاه جمعه در نشست شورای حمیدیه که با نمایندگان مجلس، و مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی استان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش حمیدیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های تشکیل دولت‌ها تلاش برای، برقراری عدالت اجتماعی و استفاده بهینه جامعه از امکانات کشور استان است. 

وی افزود: به طور حتم هر استانی با توجه به شرایط و ظرفیت‌های که دارد، دولت شرایط استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در آن را برای مردم آن استان فراهم می‌کند. 

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات شهرستان حمیدیه توضیح داد: زمانی شهرستان حمیدیه بخشی از کلان شهر اهواز بود، به همین دلیل زیر ساخت‌های اداری آن دچار مشکل است. 

شریعتی با تاکید بر تلاش و پیگیری مسؤولان به منظور حل مشکل زیر ساخت‌های حمیدیه خاطر تاکید کرد: مشکل زیرسا خت‌های شهرستان حمیدیه باید بر اساس اولویت‌ها و به تدریج حل شود، تا علاوه بر حل مشکلات مردم شاهد افزایش ارزش افزوده در شهرستان باشیم. 

وی خطاب به سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان متذکر شد: کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان از حالت فورمالیه خارج شده، و فرماندار در برنامه ریزی‌ها نقش داشته، و الزامات شهرستان سرفصل کمیته‌های برنامه ریزی باشند. 

شریعتی ادامه داد: اینکه کدام مسائل و مشکلات در اولویت هستند، و چه پروژه‌هایی را باید در ابتدا به عنوان اولویت پیگیری کرد، مسؤولیت فرماندار است. 

وی یاد آور شد: باید به فرماندار‌ها به نحوی اختیار داده شود، که فرماندار بتواند، متنسب با منطقه مدیریت و تصمیمات لازم را بگیرد. 

شریعتی ادامه داد: نمی‌توان از فرمانداری که اختیارات کمی دارد، قدرت تصمیم گیری بالایی در حل مسائل و مشکلات شهرستان داشته باشیم، چرا فرماندار به اندازه اختیاری که به او داده می‌شود، به‌‌ همان اندازه باید پاسخگو باشد. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان اعتبارات دولتی بسیار کم بود، عنوان کرد: با اهتمام مدیران و مسؤولان و بدون داشتن اعتبارات لازم پروژه‌ها پیشرفت خوبی داشت. 

شریعتی با اشاره به شرایط سخت کار در کل کشور توضیح داد: متاسفانه نبود اعتبارات کافی سبب شد، اعتبارات عمرانی دولت از سقف 25 درصد به 10 درصد برسید. 

وی ادامه داد: به دلیل همین شرایط و کاهش اعتبارات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد، و امکان متولی شدن مور زیر بنایی بر اساس ماده 44 قانون اساسی به بخش خصوصی داده شد. 

شریعتی با بیان اینکه شهرستان حمیدیه یکی از قطب‌های مهم کشورزی در استان است، تشریح کرد: با وجود تنگناهای موجود به لحاظ تامین آب کشاورزی اما مسؤولیت کشت برنج و شلتوک در شهرستان حمیدیه و تامین آب آن را به عهده گرفتم. 

وی گفت: چنانچه بنا بر تغییر کشت نوع محصولات کشاورزی در شهرستان حمیدیه وجود دارد، این مساله نیاز به یک پروسه طولانی و فرهنگ سازی دارد. 

استاندار خوزستان در پایان با تاکید بر لزوم اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری یاد آور شد: در فاز دوم مقرر است، چیزی حدود229 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت برود، که سهم حمیدیه در فاز دون 60 هزار هکتار است. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار