رئیس دفترنظارت و بازرسی شورای نگهبان درخوزستان:
کد خبر: ۴۵۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶ 14 July 2017
رئیس دفترنظارت وبازرسی شورای نگهبان درخوزستان صیانت از آرای مردم را یکی از رسالت های اصلی شورای نگهبان برشمرد و گفت: پرونده تعدادی از افراد متخلف در انتخابات اردیبهشت امسال در خوزستان تکمیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گزارش ایرنا حسن معماری پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته اهواز اظهارکرد: رای مردم بیت المال است و همین امر مسئولیت برگزارکنندگان انتخابات را نسبت به صیانت از آرای مردم بالا می برد.

وی افزود: در انتخابات 29 اردیبهشت امسال در خوزستان تخلفاتی صورت گرفت که مسئولان این تخلفات را با جدیت دنبال کرده و تاکنون بیش از 15 پرونده تکمیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

معماری بیان کرد: شورای نگهبان همواره پیش از برگزاری انتخابات،تمامی تخلفات صورت گرفته را رصد می کند چرا که صیانت از رای مردم تنها به روز انتخابات بر نمی گردد بلکه استفاده برخی از مدیران از امکانات دولتی به نفع نامزدها نیز ظلم به آرای مردم و حق الناس است.

وی ادامه داد: تاخیر در شروع توزیع تعرفه ها و رساندن صندوق‌ها به روستاها از دیگر تخلفاتی بود که در انتخابات اردیبهشت امسال صورت گرفت که این موارد نیز به صورت جدی در دست پیگیری است.
رئیس دفترنظارت وبازرسی شورای نگهبان درخوزستان گفت: ما نمی گوییم مشکلاتی که در شهرها و برخی روستاها ایجاد شد همگی تعمدی بوده چرا که کم تجربگی مسئولان برگزارکننده انتخابات نیز دلیلی برای بروز این مشکلات و ضعف ها بوده است.

وی ادامه داد: درانتخابات اردیبهشت امسال در سراسر کشور بیش از 73 درصد از واجدان شرایط پای صندوق های رای آمدند و این حضور گسترده نشان می دهد که این واجدان شرایط ساختار نظام جمهوری اسلامی را تایید می کنند.

وی بیان کرد: در خوزستان نیز شاهد شرکت بیش از 64 درصد از واجدان شرایط در انتخابات بودیم که این نشان دهنده استقبال خوب مردم خوزستان از این انتخابات است.

وی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان یکی از نهادهای اساسی و ارکان مهم نظام است و هر چه جلوتر می‌رویم بر اهمیت لزوم وجود آن افزوده می شود.
وی افزود: وظیفه اصلی شورای نگهبان بر اساس اصل 91 قانون اساسی، حفظ و پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی است.

رئیس دفترنظارت وبازرسی شورای نگهبان درخوزستان ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران از 2 رکن اسلامیت و جمهوریت تشکیل شده که وظیفه اصلی شورای نگهبان حفاظت از این 2 رکن اساسی است.

وی بیان کرد: وظیفه نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا برعهده قوه مقننه است و شورای نگهبان هیچ مسئولیتی در قبال برگزاری آن ندارد اما وظیفه نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از وظایف اصلی شورای نگهبان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار