کد خبر: ۴۵۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 12 July 2017
نماینده مردم اهواز در مجلس کل زمان نطق میان دستور خود را به تشریح مشکلات و چالش‌های استان خوزستان البته با زبان نثر پرداخت. 

به گزارش ایسنا، علی ساری که نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی خود را با زبان نثر بیان کرد به تشریح چالش‌ها و معضلات مردم استان خوزستان پرداخت و افزود: خوزستان همیشه پر از آب بوده است اما امروز دهقان، خواب ندارد و سرزمین ما، آب ندارد و مثل قدیم، گندم بی‌حساب ندارد و دل‌ها گرفته است.

وی افزود: میزان صادرات برق گواه است که خوزستان سرزمین انرژی است. امنیت خوزستان هنوز درگیر قماش اوباش است. خشکسالی زیاد است و از شدت گرما استان جهنم است. چرا محرومیت زیاد و جدیت کم است؟ خوزستان زراعت دارد اما طراوت ندارد. برکت دارد ولی حرکت ندارد. امام درباره خوزستان فرمود «خوزستان دِین خویش را به اسلام ادا کرد.» امروز از حقوقدان شرق، روحانی موفق این کلام به مشام می‌رسد که مردم خوزستان حجت را بر ما تمام کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: کشاورزان ما چیزی جز احیای این خاک نمی‌خواهند. مردم ما چیزی جز ارزانی املاک و از بین رفتن گرد و خاک نمی‌خواهند. امنیت و اشتغال جوانان از مطالبات ماست. ما که راس پیکان جنگ بودیم چرا شامل اجرای قانون نیستیم؟ چرا لایق آب کارون نیستیم؟ درصد نفت و گاز مارون چه شد؟ حفر متروی ما چه شد؟ دستور رهبری چرا کند پیش می‌رود؟ مگر دستور تسطیع اراضی را ندادند.

ساری خاطرنشان کرد: والله خام فروشی شایسته نیست. به جهان نفت می‌دهیم و بنزین وارد می‌کنیم، میوه می‌دهیم و آب میوه می‌خریم. صنایع ما آیا لایق این پیشرفت نیست؟ اگر به راستی فرزند انقلابیم؟ چرا وارث این همه سوالیم. آیا خیر و برکت خوزستان برای کشور کم است؟ خوزستان درگیر و بیمار است و غم و اندوهش بی‌شمار است. وا مانده در بدیهیات خویش است. بلای طبیعی یک طرف، مدیران بی‌لیاقت یک طرف و مردم مظلوم یک طرف.

نماینده مردم اهواز خطاب به همکارانش در مجلس، گفت: خوزستان امروز چشم به تصمیمات مجلس و تخصیصات شما دارد. خوزستان عزم ملی می‌خواهد و وعده‌های عملی می‌خواهد. وکلای ملت، آیا روزی در گرمای 55 درجه زیر غبار و قطعی برق و آب زندگی کرده‌اید؟ این است حال و روز خوزستان که روزگاری دِین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده است.

وی درخواست کرد: کابینه‌ای می‌خواهیم که ظرفیت‌های استانم را ببیند. به روحانی امیدوارم تا دل این مردم محروم را به دست آورد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار