گزارش کمیسیون انرژی مجلس درباره بحران بهمن ماه گذشته؛
در این گزارش اشاره شده که قطعی برق، آب، مخابرات، لغو پروازها، تعطیلی مراکز آموزشی، توقف تولید نفت خام و ... قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود اما به دلیل مدیریت نامناسب در بخش برق استان و انجام ندادن مسئولیت‌ها، تعهدات و وظایف محوله در زمانبندی خود باعث شد آب، برق و مخابرات قطع شود لذا تعلل مدیران برق استان در این قضیه محرز است
کد خبر: ۴۵۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 12 July 2017
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون انرژی درباره بحران اخیر قطعی آب، برق و مخابرات در استان خوزستان قرائت شد.

در این گزارش که به استناد تبصره یک ماده 49 آئین نامه داخلی مجلس و در 4 قسمت تهیه و قرائت شد، با بیان مقدمه ای از مشکلات زیست محیطی استان خوزستان، اعلام شده است که موضوع قطعی آب، برق، مخابرات و لغو پروازها با توجه به شرایط اقلیم و جغرافیایی خوزستان قابل پیش‌بینی و پیشگیری و تعلل مدیران استان در این خصوص قطعی محرز بوده است.

 اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس امروز در جلسه علنی مجلس این گزارش را قرائت کرد.

در ابتدای این گزارش با اشاره به وضعيت نامناسب زيرساختهای آب، برق و مخابرات استان عنوان شده است که این موضوع نشات گرفته از فاکتورهای متعدد و عدم توجه کافی و آسیب شناسی موضوع است و منجر به بحران بهمن ماه سال گذشته شد.

در گزارش کمیسیون انرژی، منشا ریزگردها، داخلی، خارجی و تغییرات اقلیمی عنوان شده و آمده است:  آلودگی‌های زیست محیطی به صورت ریزگردها با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خوزستان با منشا داخلی و خارجی وجود داشته اما در 10 تا 15 سال اخیر به دلیل اجرا نشدن دقیق مصوبات مربوط به خروج از این وضعیت و برخی مدیریت‌های نامناسب تشدید شده است.

در این گزارش اشاره شده که قطعی برق، آب، مخابرات، لغو پروازها، تعطیلی مراکز آموزشی، توقف تولید نفت خام و ... قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود اما به دلیل مدیریت نامناسب در بخش برق استان و انجام ندادن مسئولیت‌ها، تعهدات و وظایف محوله در زمانبندی خود باعث شد آب، برق و مخابرات قطع شود لذا تعلل مدیران برق استان در این قضیه محرز است.

در گزارش مجلس، به قطعی های چندین ساعته برق و آب در شهرهای مختلف استان و خسارت های مادی و معنوی آن اشاره شده و در نهایت برخی راهکارهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای حل مشکل ریزگردها در استان خوزستان را پیشنهاد نموده است.

متن گزارش را از طریق این لینک می توانید مشاهده کنید؛
متن کامل گزارش
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار