کد خبر: ۴۵۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 11 July 2017
ستون راوی روزنامه نور خوزستان امروز چنین نوشته است:

نمايندگان استان قول داده بودند مشكل سپرده گذاران موسسه آرمان را حل كنند و از پيگيري هايشان نتيجه بگيرند، اما هم استاني هاي ما همچنان در هواي طاقت فرساي استان درگير اين مشكل هستند و تا حالا متوليان امور به وعده هاي داده شده وفا نكرده اند.

راوي بارها گفته كه خوزستان با داشتن ۱۸ نماينده نبايد مشكلات لاينحلي داشته باشد چرا كه بعد از تهران جزو محدود استانهايي هستيم كه اين تعداد نماينده را در مجلس دارد. آقايان به هوش باشند كه دو سال از عمر نمايندگي آنها گذشت و دو سال ديگر هم با اين سرعت سپري خواهد شد و بايد از انتخابات و عملكرد نمايندگان سابق عبرت گرفته باشند زيرا در دوره گذشته بيشترين ريزش نمايندگان متعلق به استان خوزستان بود و در برخي شهرستانها، تمام نمايندگان آنها حذف شدند. لذا اگر نمايندگان فعلي انتظار دارند بار ديگر مردم استان به آنها راي بدهند، بايد هم در صحن مجلس و هم در ارتباط با پي گيري رفع معضلات مردم استان پويا باشند و زماني كه مسايلي مانند همين مشكل سپرده گذاران موسسات مالي پيش ‌مي آيد فرصتي است براي محك زدن عملكرد نمايندگان استان.

آقايان به خاطر داشته باشند، شصت درصد سپرده گذاران موسسه آرمان در خوزستان هستند، لذا انتظار اين است كه نمايندگان قول هايشان را فراموش نكنند و گمان نبرند كه فقط در زمان نزديكي انتخابات بايد به تكاپو افتند.

مردم عملكردها و قولهاي وفا نشده را به خاطر خواهند سپرد و بعد از گذشت دو سال ديگر اگر متوجه شوند مشكلات ديرين و معضلات جديد رفع و رجوع نشده، ترجيح خواهند داد، چهره هاي جديدي را جايگزين نمايندگان خود كنند.

مديران سالمند به بازنشسته شدن افتخار كنند و به جوان ترها ميدان بدهند
در شماره گذشته، مطلبي در اين ستون داشتيم مبني بر بازنشسته شدن برخي مديران و پيشنهاد شده بود در انتخاب مديران آينده معيارهايي كه ارتقاي استان و نفع مردم را در بر دارند، ملاك عمل قرار گيرد كه ظاهراً موجب رنجش بعضي دوستان شده است. 

اولاً كه بازنشستگي آن هم بعد از گذشت سالها از حد و حدود قانوني مساله اي نيست كه كسي از بابت آن رنجيده شود چون از قديم اين مرز را موجب افتخار دانسته اند. ثانياً ما كه عملكردي را نقد نكرده ايم و آن چه را شنيده ايم از قول راوي نقل كرده ايم، حال مي گويند نه خبري نيست، خب منتظر مي مانيم تا آينده نشان بدهد. ثالثاً راوي همواره سنگ جوانگرايي در دستگاهها را به سينه زده و معتقد است كساني كه چند دهه سكاندار مديريت ها بوده اند و حتي بعد از بازنشستگي و چند سال خانه نشيني دوباره دعوت به كار شده اند، بايد جاي خود را به نيروهاي جوان اما ماهر همان دستگاه بدهند و اين حرف راوي نيست، قانون است و قانون در تمام اركان مملكتي لازم الاجراست كه متاسفانه از تركيب دولت گرفته تا وزارتخانه ها و استانداريها و … به هيچ وجه اين قانون پياده نشده و همچنان بسياري از دستگاه ها به صورت خانه سالمندان درآمده است.

چه زيباست مقامات مملكتي سي سال خدمت يا بيشتر را براي تصدي گري كافي بدانند و به جاي آنكه از بازنشسته شدن وحشت داشته باشند در زمان مديريتشان اقدام به مديرپروري و تربيت مدير جايگزيني با توجه به تجاربي كه اندوخته اند، نمايند. البته همانند كشورهاي پيشرفته مي توان از تجربه و مشاوره پيشكسوتان و بازنشستگاني كه سابقه مديريتي قابل قبولي داشته اند، بهره برد.

بنابراين بهتر است از آن بالا يعني رئيس جمهوري تا ساير مقامات كليدي به جاي موافقت با تمديد دوران خدمت پدر بزرگان دستگاه ها، به فكر جذب نيروهاي جوان باشند تا از اين طريق ، هم كمكي به كاهش بيكاري شود، هم خون تازه اي در رگ هاي مديريت كشور تزريق گردد.

مديران و ماموران دستگاه ها در اجراي مصوبه دولت صادق باشند
دولت با توجه به تقاضاي دستگاه هاي اجرايي مبني بر اصلاح ارقام پرداختي فوق العاده اشتغال خارج از كشور به دليل تغيير شرايط هزينه هاي زندگي در كشورهاي مختلف و همچنين به منظور هماهنگي و ايجاد وحدت رويه در كليه دستگاه ها، با افزايش ارقام فوق العاده اشتغال خارج از كشور ماموران ثابت دستگاه هاي اجرايي اعزامي به خارج از كشور موافقت كرد.

اين مصوبه در حالي قرار است اجرايي شود كه در خصوص ماموريت و اشتغال در خارج كشور حرف و حديث هاي زيادي وجود دارد و اعزام ها و ماموريت ها بايد با وسواس و دقت انجام شود.

در گذشته بحث از اين بوده كه برخي مديران كه بورسيه مي شوند با هزينه دستگاه خود در ماه چند بار به خارج رفت و آمد دارند چون به بهانه ماموريت اين كار را انجام مي دهند. اميدواريم اين مصوبه (كه ويژه ماموران ثابت است) دست اينگونه افراد را براي سوء بهره برداري باز نكند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار