کد خبر: ۴۵۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 11 July 2017
رییس کمیته حقوقی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به قرارداد اخیر نفتی همچون مردم و دلسوزان اقتصادی کشور دل نگران هستیم و معتقدیم چرا با وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی باز به شرکت بدعهد توتال اعتماد شد.

مجید ناصری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس خوزستان اظهار کرد: شرکت توتال یکی از شرکت‌های بدعهد و بدنام در کشور ماست و عجیب است چرا وزارت نفت نسبت به ضررهایی که این شرکت به کشور ما زد غافل مانده و آنها را در نظر نمی‌گیرد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد اخیر نفتی توسط وزارت نفت گفت: ما مخالف استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیستم و هیچ عقل سلیمی نیز با تعامل و همکاری متقابل و سودمند با کشورهای مختلف مخالف نیست اما بحث ما این است چرا با شرکتی که پیش از این در کشور بدعهدی کرد و ضررهای زیدی به اقتصاد کشور زده مجددا اعتماد می‌شود.

رییس کمیته حقوقی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما به شکل جدی از وزارت نفت می‌خواهیم مفاد این قرارداد را شفاف به افکار عمومی اطلاع‌رسانی کند تا نگرانی‌ها از پشت پرده این قرارداد کاسته شود.

ناصری‌نژاد تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر استفاده و اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی تاکید دارند اما در قرارداد اخیر با توتال متاسفانه این موضوع در نظر گرفته نشد.

وی ادامه داد: قرارداد اخیر شفاف نیست و ابعاد آن حتی برای نمایندگان تبیین نشده است.

وی افزود: سوال اینجاست که آیا این قرارداد در آینده به نفع کشور تمام خواهد شد یا باز شاهد بدعهدی‌ها و ضرر و زیان جدید باید باشیم.

رییس کمیته حقوقی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت باید با صراحت روشن کند چه تضمینی وجود دارد شرکت بدعهد توتال مجددا به توافقات صورت گرفته پشت پا نزدند و به ما خیانت نکند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار