کد خبر: ۴۵۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 11 July 2017
در فرآیند طرح‌های توسعه میادین نفتی آزادگان شمالی و جنوبی 10 هزار نفر مشغول فعالیت هستند.

به گزارش رهیاب، تورج دهقانی، معاون امور توسعه شرکت متن و سرپرست طرح توسعه آزادگان جنوبی با بیان این‎که هم اکنون حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی در بخش‎های مختلف طرح توسعه آزادگان جنوبی مشغول به فعالیتند، ادامه داد: غالب این نیروها بومی هستند که این امر نشان می‎دهد شرکت ملی نفت ایران در کنار مباحث توسعه‎ای، به اشتغالزایی نیز توجهی ویژه دارد.

دهقانی درباره درآمدزایی طرح توسعه آزادگان جنوبی توضیح داد: در این طرح از حدود هشت سال گذشته، برداشت روزانه بین ۳۰ تا ۴۵ هزار بشکه در جریان بوده است که با افزایش ظرفیت تولید این میدان به بیش از ۸۰ هزار بشکه در روز، پیش‎بینی می‎شود این طرح امسال بیش از ۱,۲ میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی کند.

وی پیشرفت فیزیکی توسعه میدان آزادگان جنوبی را حدود ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۴۵ حلقه چاه آماده به تولید در این میدان وجود دارد که بعضا برخی از این حلقه چاه‎ها در دست تعمیرات دوره‎ای هستند.

قدرت‎اله آقایی، سرپرست طرح توسعه میدان آزادگان شمالی نیز اظهار کرد: بیش از ۱۵ ماه است که این طرح توسعه با ظرفیت تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه در مدار قرار گرفته و تاکنون بیش از ۱,۵ میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی کرده است.

وی تولید تجمعی آزادگان شمالی را بیش از ۳۱ میلیون بشکه عنوان کرد و با اشاره به سرمایه‎گذاری ۲,۲ میلیارد دلاری برای توسعه میدان در فاز نخست، ادامه داد: غالب این میزان سرمایه، بازگشته است.

آقایی نیز تعداد افراد شاغل در آزادگان شمالی را در زمان اجرای فرایند توسعه، حدود پنج هزار نفر عنوان کرد و گفت: اکنون نیز ۸۰۰ نفر مشتمل بر ۶۰۰ نفر نیروی بومی در این طرح مشغول به فعالیتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار