کد خبر: ۴۵۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 11 July 2017
دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز گفت: 50 نفر از محرکان نزاع طایفه ای روستای پتک باغملک در 48 ساعت گذشته دستگیر شدند.

علی‌رضا قاسمی نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وسیع شدن حوزه نزاع پتک باغملک و کشیده شدن آن به شهرستان رامهرمز و ناموفق بودن هیات‌های صلح و تمکین نکردن 2 طرف درگیری به قانون، فرصت صلح و سازش به پایان رسیده و به درخواست به حق مردم و جدیت مسئولان در برخورد قاطع با اخلالگران نظم و امنیت، با مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور و شورای تامین خوزستان و 2 شهرستان باغملک و رامهرمز، این تصمیم گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه نظام، قدرت تامین امنیت را دارد افزود: تاکنون به خاطر برخی مصالح و با تصمیمات مسئولان استان فرصت صلح و سازش به 2 طرف درگیری داده شد که متاسفانه آنها قدر این فرصت‌ها را ندانستند.

دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز ادامه داد: پس از هماهنگی صورت گرفته مسئولان قضایی خوزستان و 2 شهرستان باغملک و رامهرمز و نیز محول شدن این موضوع به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همکاری نهادهای امنیتی نظامی و انتظامی و کار اطلاعاتی بسیار پیچیده در 48 ساعت گذشته حدود 50 نفر از کسانی که باعث شعله ور شدن این نزاع شده اند شناسایی و دستگیر شدند و این روند تا دستگیری همه عوامل درگیری ادامه خواهد داشت. 
وی افزود: 50 نفر دستگیر شده مربوط به شهرستان های 2باغملک و رامهرمز بوده و ترکیبی از بزرگان و اتاق فکرهای 2 طرف این درگیری هستند.

قاسمی نژاد گفت: با تلاش مسئولان در آینده ای نزدیک این موضوع خاتمه پیدا خواهد کرد.

درگیری بین 2 طایفه محمدی و موسایی از سال 1394 در باغملک بر سر یک زمین زراعی شدت گرفت که پس از گذشت 2 سال این درگیری ها همچنان ادامه دارد.

متهمان این درگیری در بیش از 9 روستای باغملک و 2 روستای رامهرمز ساکن هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
در زمان مناسب برخورد می شد شاهد اتفاقات تلخ نبودیم مسولان کشور باید نسبت به انتشار سلاح در دست مردم حساس باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار