کد خبر: ۴۵۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 12 July 2017
نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس توافقنامه آبرسانی به بخش کشاورزی آبادان، تقریبا 230 هزار هکتار جزو تعهدات وزارت نیرو است اما متاسفانه معاون آب وزیر نیرو از این رقم 120 هزار هکتار را کاهش داده است.

جلیل مختار شامگاه گذشته (19 تیرماه)  در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی سد و قفل کشتیرانی مارد و پایین دست بهمنشیر و افتتاح شبکه‌های آبیاری و زهکشی نخیلات شمال شلمچه، اروندکنار و چوئبده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وضعیت آب شرب آبادان چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بسیار بد است. تقریبا دو هفته پیش بازدیدی به همراه استاندار خوزستان از یکی از روستاهای آبادان داشتیم که با تانکر به آن روستا آبرسانی می‌شد.

وی ادامه داد: در آبادان دو رودخانه بهمنشیر و اروندرود هستند اما متاسفانه مردم آن مشکل بی آبی و کمبود آب دارند و در نقاطی از شهر که مردم از آب برخوردار هستند فاضلاب از طریق شکستگی لوله‌ها وارد این آب و موجب مشکلات عدیده بهداشتی و ... شده است.

نماینده آبادان در خانه ملت با اشاره به مشکلات آبادان در بحث شبکه برق و آبرسانی و انتقال آب، خاطرنشان کرد: آبادان با مشکلات بسیاری در بحث تامین، توزیع و کمیت و کیفیت آب مواجه است. براساس توافقنامه آبرسانی به بخش کشاورزی آبادان، تقریبا 230 هزار هکتار جزو تعهدات وزارت نیرو است اما متاسفانه معاون آب وزیر نیرو از این رقم 120 هزار هکتار را کاهش داده است که مورد اعتراض مجمع نمایندگان استان قرار گرفته است.

مختار گفت: علی‌رغم رد شدید این موضوع از سوی وزرات نیرو، این وزارتخانه قصد دارد برای تامین 400 میلیارد تومان اعتبار جهت آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان که وعده داده است، از اعتبارات خوزستان کسر کند. مجمع نمایندگان به طور قوی پای این موضوع ایستاده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار