عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد؛
در استان‌های تهران، کرمانشاه، خوزستان و قزوین حوزه‌هایی وجود دارد که هنوز صحت انتخابات آنها تایید نشده، به همین جهت نفراتی تعیین شده‌اند تا بازرسی های لازم را انجام دهند
کد خبر: ۴۵۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 09 July 2017
عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به اعلام نتیجه حوزه هایی که تاکنون گزارش‌هایی درباره آنها مطرح شده گفت: 45 صندوق در انتخابات شورای شهر اهواز بازشماری می‌شود و بررسی‌ لازم نیز برای تعیین وضعیت 2 نفر آخر انتخابات شورای شهر آبادان انجام می‌شود.

به گزارش تابناک خوزستان و بنقل از سایت خانه ملت، قاسم میرزایی نیکو درباره بررسی وضعیت صحت برگزاری انتخابات شوراها، اظهار کرد: در حال بررسی وضعیت انتخابات شوراها در حوزه‌هایی هستیم که گزارش‌هایی در خصوص آنها مطرح شده که تا دوشنبه این هفته وضعیت نهایی این حوزه‌ها مشخص می‌شود.

این نماینده مجلس، ادامه داد: حوزه‌هایی که تاکنون تایید نشده‌اند، مشکلات فردی دارند؛ یعنی گزارش‌هایی در خصوص افراد مطرح شده که گزارشات بعدا نیز قابلیت رسیدگی دارند و ما فعلا به دنبال تایید صحت انتخابات این حوزه‌ها هستیم.

وی افزود: بخش حقوقی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها کار خود را برای بررسی گزارش‌ها و شکایات آغاز کرده و همه موارد قابل بررسی است؛ برای مثال ممکن است در صندوقی هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، بلکه فردی خطاهایی را مرتکب شده که این خطاها جداگانه بررسی می‌شود.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: در استان‌های تهران، کرمانشاه، خوزستان و قزوین حوزه‌هایی وجود دارد که هنوز صحت انتخابات آنها تایید نشده، به همین جهت نفراتی تعیین شده‌اند تا بازرسی های لازم را انجام دهند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 45 صندوق در انتخابات شورای شهر اهواز بازشماری می‌شود و بررسی لازم نیز برای تعیین وضعیت 2 نفر آخر انتخابات شورای شهر آبادان انجام می‌شود، گفت: در خصوص مشکلات انتخابات شوراهای کرمانشاه نیز آقای تجری عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بررسی لازم را انجام می‌دهد.

بر اساس این گزارش، نتایج اولیه پنجمین دوره شورای شهر اهواز 31 اردیبهشت و نتیجه نهایی 31 خرداد اعلام شد.

پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار شد اما به دلیل اعتراض تعدادی از نامزدهای شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به شمارش آرا و نحوه برگزاری انتخابات، در مرحله اول 92 صندوق و در مرحله دوم 85 صندوق بازشماری شد.

در هر مرحله از بازشماری این انتخابات پرحاشیه تغییراتی در نتایج انتخابات ایجاد شد بگونه ای که در بازشماری85صندوق اخذ رای به آرای برخی کاندیداها بین 400تا 2000 رای اضافه شد!

خادمی نماینده ایذه، ساعدی نماینده دشت آزادگان و مختار از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر در خوزستان هستند که تاکنون توضیحاتی درباره روند شمارش آرا ارائه نکرده اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار