کد خبر: ۴۵۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 09 July 2017
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت:هم اکنون وضعیت امنیت قضایی و اجتماعی در خوزستان در مقایسه با گذشته رو به بهبود است و آسایش و آرامش جامعه به واسطه تلاش دستگاه قضایی و سایر نهادهای مسئول مشهود و ملموس است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی زندان ها و اقدامات تامینی ، تربیتی خوزستان آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در دیدار مدیران و مسئولان نهادهای وابسته به قوه قضائیه در خوزستان در بیت امام جمعه افزود: البته امنیت یک تلاش مستمر است و از آنجا که همه چیز رو به تکامل است امیدواریم با تلاش نظام قضایی، این روند رو به بهبود مستمر و تکامل باشد.
وی با تقدیر از مجموعه مدیران و کارکنان دستگاه قضایی استان اظهار داشت:مسئولیت دستگاه قضایی بسیار سنگین و حساس است زیرا این دستگاه برای اقامه عدل در جامعه و احقاق حق در جامعه تلاش می کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به وضعیت مناسب زندان های استان گفت:ما احساس دین می کنیم و باید برای اصلاح و تربیت مجرمان هم افزایی بیشتری با سازمان زندانها داشته باشیم تا این روند خوب با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی با تاکید بر اهمیت کار سازمان زندانها در تکمیل چرخه امنیت قضایی و اجتماعی گفت: بهترین جا برای اصلاح انگیزه های مجرمانه افراد، زندانها است ، روحانیت باید همکاری بیشتری با زندان در تربیت مجرمان داشته باشد ما نیز اعلام آمادگی داریم که افزون بر گذشته ضمن حمایت از اقدام های خوب اصلاحی تربیتی زندانها، باید بیشتر برای تربیت معنوی و اصلاح رفتار زندانیان سرمایه گذاری کرده و وقت بگذاریم زیرا بهترین مکان و بهترین افراد به عنوان مخاطبان اصلی ما هستند که اصلاح این افراد نقش بسزایی در اصلاح آسیب ها و ناهنجاری های جامعه دارد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان هم در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری استان در سال گذشته گفت: استان سیاست های عالیه قوه قضائیه و نظام قضایی کشور را در 39 حوزه قضایی دنبال می کند و این کار متراکم و سخت در حالی است که فقط با 48 درصد چارت خود دارد این رسالت سنگین را هدایت و اجرا می کند.

فرهاد فشار نیا با تاکید بر اینکه در سال گذشته حدود 500 هزار پرونده به محاکم قضایی استان وارد شد که همین تعداد هم مورد رسیدگی قرار گرفت تصریح کرد: تلاش و انگیزه بر این است که خدمات قضایی و توسعه عدل و عدالت بتواند با مطلوبیت بیشتری به مردم ارایه شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی خوزستان در این نشست گفت: دین محوری، اخلاقیات و تربیت دینی و نگهداری صحیح زندانیان از رئوس کاری زندانها در امر اصلاح و تربیت مجرمان است و در این راستا از همکاری حدود 60 روحانی مجرب برای توسعه آموزه های دینی در زندانها برخوردار هستیم.

رضا پوستچی با بیان اینکه مجموعه زندان ها و آسیب های اجتماعی مرتبط و زندانی معلول آسیب های جامعه است اظهار داشت: آمار مجموعه زندانیان استان 12 هزار و 500 نفر است که طی سه سال گذشته با پیگیری سیاستهای ابلاغی رئیس قوه قضائیه، اجرای برنامه های ابلاغی سازمان متبوع و تلاش رئیس دستگاه قضایی استان ، آمار جمعیت کیفری زندانیان سه هزار نفر کاهش داشته است.

پوستچی به ضرورت اهمیت کارهای پیشگیرانه از وقوع جرم در جامعه توسط دستگاه های اجرایی و اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: در زمینه پشتیبانی، تربیت و تغییر رفتار زندانیان اقدام هایی انجام می دهیم اما پیش از ورود به زندان مشاهده می شود که نهادهای اجتماعی وظایف خود را به شکل موثر انجام نمی دهند در غیر این صورت خیلی از افراد به ورطه جرم نمی افتادند.

در این نشست رئیس کل دادگستری، مدیران کل زندانها ، رئیس سازمان بازرسی، پزشکی قانونی ، تعزیرات حکومتی، دادگاه ویژه روحانیت، رئیس و دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح ، مدیرکل ثبت اسناد استان و جمعی از مسئولین و کارکنان این دستگاه ها حضور داشتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار