بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری:
جمهوری اسلامی با اقتدار کامل ایستاده؛ بعد از این هم همین‌جور خواهد بود. این را همه بدانند -هم دشمن بداند، هم دوستان با اخلاص بدانند، هم آن دوستانی که گاهی دلشان میلرزد بدانند- که جمهوری اسلامی مستحکم ایستاده است و بدانید آنها نمیتوانند به ما سیلی بزنند، ما به آنها سیلی خواهیم زد.»
کد خبر: ۴۵۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶ 01 July 2017
امروز بعد از گذشت نزدیک به 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی امنیت ملی کشورمان به لطف الهی و زحمات و تلاش های شبانه روزی نیروهای مسلح و نظامی کشور در منطقه و خاورمیانه  در سطح بسیار بالایی قراردارد و می توان ایران را در صدر کشورهای مقتدر در بین قاره های جهان دانستند. اقتداری که امروز از یک سو مرهون دیپلماسی و روابط بین المللی با کشورهای دیگر و از سوی دیگر با تجهیز و تقویت بنیه دفاعی  کشو و به خصوص ساخت موشک حاصل شده است.

به گزارش «تابناک»، « جمهوری اسلامی مستحکم ایستاده است و بدانید آنها نمیتوانند به ما سیلی بزنند، ما به آنها سیلی خواهیم زد» این گزیده ای از فرمایشات مقام معظم رهبری در روز تاریخی پاسخ موشکی سپاه  به حملات تروریستی داعش در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام (ره) بود. سخنانی که بعد از آن عملیات لیله القدر آغاز و در یک حمله غافلگیرانه مقر گروهک تروریستی  داعش را در دیرالزور را نابود کرد. حمله که نشان دهده اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران در برابر ترقه بازی های این گروهک تکفیری بود. در همین راستا و در خصوص برقراری امنیت در کشور بازخوانی از فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفته است که درادامه به آن می پردازیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی 28 خرداد ماه 96 در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شهدای مرزبان سخنان کلیدی وراهبری را مطرح فرمودند دیداری که در روز تاریخی سیلی به دشمن انجام شد روزی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ عملیات تروریستی داعش در تهران را داد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار فرمودند : «جمهوری اسلامی را اینها نشناخته‌اند، ملّت ایران را اینها نشناخته‌اند، مسئولین جمهوری اسلامی را نشناخته‌اند. ملّت ایران آن ملّتی است که از روز اوّل تا امروز، با همین‌جور توطئه‌ها و با همین‌جور حرفها مواجه بوده؛ آنها خواسته‌اند به ملّت ایران سیلی بزنند، ولی ملّت ایران به آنها سیلی زده؛ آنها خواسته‌اند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند، امّا یکی یکی در حسرت این آرزو به گور رفتند. شما ببینید از اوّل انقلاب، تعداداین کسانی که در آرزوی نابودی جمهوری اسلامی بودند و حالا از این دنیا با حسرت و با ناکامی رفتند در اعماق جهنّم، چقدر است. جمهوری اسلامی با اقتدار کامل ایستاده؛ بعد از این هم همین‌جور خواهد بود. این را همه بدانند -هم دشمن بداند، هم دوستان با اخلاص بدانند، هم آن دوستانی که گاهی دلشان میلرزد بدانند- که جمهوری اسلامی مستحکم ایستاده است و بدانید آنها نمیتوانند به ما سیلی بزنند، ما به آنها سیلی خواهیم زد.» 

*خدمت به کشور فقط تامین آب و نان نیست بلکه تامین امنیت ملی است

همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امنیتِ کنونی کشور را مرهون مدافعان حرم و مدافعان مرزهای ایران دانستند و افزودند: امنیت مرزها و شهرهای کشور به برکت تلاشهای مرزدارانی است که با همه وجود از ایران دفاع، و همچنین از ورود مواد مخدر جلوگیری می‌کنند، البته این تلاشها به‌خوبی دیده نمی‌شود و مرزداران و شهدای مرزی، مظلوم هستند.ایشان، شهیدانِ فعالیت‌های امنیتی و اطلاعاتی را از جمله دیگر فداکاران در تأمین امنیت و جلوگیری از اقدامات تروریستی و کشته‌شدن مردم بی‌گناه خواندند و گفتند: خدمت به کشور فقط تأمین آب و نان نیست بلکه بالاتر از آن، تأمین امنیت است و شهیدان و مدافعان حرم و مرزها و شهرهای کشور، با تأمین امنیت، حق حیات بر گردن کشور دارند.

شمارش عوامل اقتدار از دیگر مطالبی بود که در بیانات رهبری به آن اشاره شده است .حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دانشکده افسری دانشگاه امام حسین با اشاره به عوامل اقتدار کشور و ملت ایران و علت مخالفت بدخواهان با این عوامل اقتدار، به تبیین «اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت» دشمنان نظام اسلامی پرداختند و با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش موجود کشور در منطقه پرآشوب، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که مورد هدف قدرت های استکباری نیز قرار دارد.

 ایشان در ادامه سخنانشان  به مواضع کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در زمان تبلیغات اشاره کردند و فرمودند: امنیت ملی و آرامش کشور بسیار مهم است و کاندیداهای محترم مراقب باشند به‌خاطر خطای در تشخیص، گسل های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند و در مسیر طراحی ناتمام دشمن قرار نگیرند، زیرا اگر کسی بخواهد برخلاف امنیت کشور اقدام کند، قطعاً با سیلی سختی مواجه خواهد شد.

آیت الله خامنه ای سپاه پاسداران، نیروی انتظامی ،بسیج و نیروهای نظامی کشور را از عوامل اقتدار کشور معرفی کردند و با تاکید بر اینکه دشمنان همواره نسبت به عوامل اقتداربخش جمهوری اسلامی بغض و کینه دارند، افزودند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از عوامل اقتدار کشور است که نشانه خشم و ناراحتی از آن، در تبلیغات بین المللی و اظهارات سیاسیون استکبار کاملاً آشکار است. جنجال های گسترده ای که در مورد توان موشکی جمهوری اسلامی به‌راه انداخته می‌شود، به‌دلیل خشم و کینه ای است که از این عامل اقتدار در دل دارند.

 رهبر انقلاب اسلامی، «مجموعه های حافظ امنیت» از جمله «نیروهای مسلح» را از دیگر عوامل اقتدار برشمردند و تأکید کردند: بستر امنیت برای هر کشوری، لازم تر و مهمتر از هر چیزی است، زیرا اگر امنیت نباشد، پیشرفت علمی و اقتصاد هم وجود نخواهد داشت. 

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با بیان اینکه ما موشک داریم و موشک های ما بسیار دقیق است و اهداف مورد نظر را از فاصله هزاران کیلومتری با دقت بالا، هدف قرار می دهد و این توانایی را با قدرت حفظ خواهیم کرد و با قدرت هم آن را افزایش خواهیم داد، تاکید کردند: هدف از سیاست «قدرت بازدارنده نظام اسلامی» جلوگیری از تصور تعرض به ایران از جانب زورگویان بین المللی است. دشمنان بدانند اگر به فکر تعرض به ایران بیفتند، با واکنش سختی مواجه خواهند شد زیرا همانطور که قبلاً هم گفته شده، دوران «بزن دررو» گذشته است و آنها ممکن است شروع کننده باشند اما پایان کار دست آنها نخواهد بود.

*تببین اهداف دشمن برای برهم زدن امنیت کشور

حضرت آیت الله خامنه ای سپس به تبیین اهداف دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی پرداختند و افزودند: دشمن، سه هدفِ کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در دستور کار خود قرار داده است که هدف کوتاه مدت آنها «برهم زدن امنیت کشور و ایجاد آشوب و فتنه» است.رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دشمن، سال های متمادی به‌دنبال این هدف بوده است اما مردم مؤمن کُرد، مردم غیور آذربایجان، مردم عرب خوزستان، و مردم بلوچستان و ترکمن به‌عنوان صاحبان انقلاب با مشت به دهان دشمن کوبیدند و در مقابل او با قدرت ایستادند.

امنیت شغلی کلید واژه  دیگر مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در راستای تامین امنیت در کشور بود.. از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این امنیت کشور را در گروی امنیت شغلی و حضو ر کارگران در انتخابات دانستند و افزودند:  در آستانه‌ی روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان، کارگری را مایه‌ی افتخار خواندند و با تأکید بر تأمین «امنیت شغلی و معیشتِ» جامعه‌ی کارگری افزودند: حضور کارگران و همه‌ی قشرهای ملت در صحنه، همواره سایه‌ی جنگ و تعرض دشمنان را از سر ملت ایران کم کرده و در انتخابات پیش رو نیز هر کس «کشور، نظام و امنیت» را دوست دارد در انتخابات شرکت کند زیرا این حضور تعیین‌کننده، شرّ دشمن را از سر کشور کم خواهد کرد. 

«نقش پررنگ مردم در انتخابات در امنیت ملی نقشی بی بدیل است»مطلبی که حضرت آیت الله خامنه ای از دیگر عوامل موثر در برقراری امنیت دانستند. رهبر انقلاب در ادامه‌ی سخنانشان با ابراز خرسندی از اینکه فضای انتخاباتی در کشور در حال گرم شدن است، افزودند: ملت عزیز بدانند حضور در انتخابات در موضوع امنیت ملی تعیین‌کننده است و اگر مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، کشور در امنیت باقی خواهد ماند.هر کس کشور، نظام و امنیت را دوست دارد در انتخابات شرکت کند، این حضور تعیین‌کننده، شرّ دشمن را از سرِ کشور کم خواهد کرد. 

نقش ارتش و نیروهای مسلحی از عوامل موثر دیگر در تامین امنیت کشور خواهد بود که در همین زمینه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان ارتش با اشاره به نقش اقتدار، توانایی‌ها و انگیزه‌ی بالای ارتش در تأمین امنیت کشور، نیروهای نظامی را یکی از مؤلفه‌های تأمین امنیت برشمردند وبا تأکید بر لزوم افزایش آمادگی‌های روحی و معنوی ارتش، به نقش مهم نیروهای مسلح در تأمین امنیت اشاره کردند و افزودند: امنیت برای یک کشور بسیار مهم است و هرچه نیروهای مسلح مقتدرتر و پرانگیزه‌تر باشند، این اقتدار حتی اگر با تحرک نظامی هم همراه نباشد، زمینه‌ساز ایجاد امنیت خواهد بود. 

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح از مهم‌ترین حصارهای تأمین امنیت برای مردم بشمار می‌روند، افزودند: علاوه بر نیروهای مسلح، مجموعه‌ها و دستگاه‌های اقتصادی، آموزشی، علمی و تحقیقاتی و فرهنگی نیز اگر در جهت مقابله با اهداف دشمن و به‌عنوان بخش‌های تکمیل‌کننده‌ی یکدیگر، عمل کنند، قطعاً هماهنگ با نیروهای مسلح، زمینه‌ساز حفظ و تقویت امنیت ملی و توسعه و پیشرفت کشور خواهند شد. 

از سوی دیگر رهبری در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در سخنانی به حضور داعش در آمریکا و ایجاد نا امنی در کشورهای اروپایی اشاره کردند.رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه خطر این گروه‌ها در آینده گریبان آمریکایی‌ها را خواهد گرفت، افزودند: اروپا امروز به‌خاطر غلطی که در تقویت تکفیری‌ها انجام داد، گرفتار است و مردم در خانه و خیابان امنیت ندارند و آمریکا نیز درحال تکرار همان غلط است. 

مقام معظم رهبری هم مسیر صعود به قله افتخارات کشور را عبور از پل های امنیت ملی می دانند و تصریح کردند: امنیت، مقوله بسیار مهمی است و بدون امنیت، یک کشور در همه عرصه ها و صحنه های فعالیت و تلاش دچار مشکل است، در مقوله علم، در مقوله پیشرفت های اقتصادی، در مقوله مسائل معیشتی و شهروندی، در مقوله سازندگی کشور، در همه مقولاتی که می تواند افتخارات بزرگ ملی را برای یک کشور به ارمغان بیاورد، پیش نیاز اصلی و اساسی عبارت است از امنیت.

مقام معظم رهبری کلام جامع و راهبردی امام در خصوص تمسک به اسلام برای برقراری امنیت را چنین تبیین می نماید: امام می دانست که اگر ما به اسلام متمسک شویم هم عزت دنیا و هم رفاه مادی، هم قدرت سیاسی، هم آسایش و هم امنیت عمومی برای مردم پدید خواهد آمد؛ لذا امام اسلامیت را به معنای حقیقی کلمه در بافت نظام اسلامی و این بنای مستحکم و شاخص گذاشت.

از سوی دیگر مقام معظم رهبری در سال 1377 و در جمع اقشار مردم حضور خالصانه و عاشقانه مردم ولایتمدار بر گرد ستون خیمه انقلاب را عامل استحکام نظام و دفع توطئه ها می داند: تا وقتی که این اصل نورانی در قانون اساسی هست و این ملت از بن دندان به اسلام عقیده دارند، توطئه های این ها ممکن است برای مردم دردسر درست کند اما نخواهد توانست این بنای مستحکم را متزلزل کند.

مقام معظم رهبری همچنین آمادگی های لازم و هوشیاری نیروهای مسلح در رصد کردن تحرکات دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای را یادآور می شود و خواهان افزایش توان دفاعی آنان برای تأمین امنیت در بازدارندگی از تهاجم دشمنان هستند.

مقام معظم رهبری همچنین در پیامی به مسلمانان جهان در 27 مهر سال 1370 با بیان اینکه  دولت ها باید بدانند که خواست ملت های مسلمان آن است که همه آن ها با هم به خواست مستکبرانه آمریکا و اسرائیل پاسخ «نه» بگویند، افزودند: این مطمئن ترین اقدام برای حفظ خود دولت ها و حفظ شرف و عزت کشورهای اسلامی است.

امروز بعد از گذشت نزدیک به 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی امنیت ملی کشورمان به لطف الهی و زحمات و تلاشهای شبانه روزی نیروهای مسلح و نظامی کشور در منطقه و خاورمیانه  در سطح بسیار بالایی قراردارد و می توان ایران را در صدر کشورهای مقتدر در بین قاره های جهان دانستند. اقتداری که امروز از یک سو مرهون دیپلماسی و روابط بین المللی با کشورهای دیگر و از سوی دیگر با تجهیز و تقویت بنیه دفاعی  کشو و به خصوص ساخت موشک حاصل شده است. امنیتی که برای حفظ آنها خون های بسیاری ریخته شد تا امروز مسئولان و با آرامش و فراق بال به فکر برطرف کردن مشکلات مردم در تمام امور باشند و مردم کشورمان در کمال آرامش و راحتی زندگی کنند.

مهدی مکارمی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار