ادامه اعتراض های سپرده گذاران موسسه آرمان؛
طبق اعلام دادستانی اهواز، خوزستانی ها بیشترین سرمایه را در این موسسه دارند و حجم سرمایه گذاری خوزستانی ها در موسسه آرمان بالغ بر 2500 میلیارد تومان است
کد خبر: ۴۴۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 24 June 2017
سپرده گذاران موسسه اعتباری آرمان برای چندمین بار پیاپی در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند و باعث ایجاد اختلالات ترافیکی در محدوده خیابان های منتهی به استانداری شدند.

بعضی از این افراد در روزهای گذشته برخی خیابان ها را به روی خودروهای عبوری بستند که باعث اعتراض دیگر شهروندان اهوازی شدند و برخی تنش های لفظی میان آنها و سایر شهروندان ایجاد شد.

به گزارش تابناک خوزستان، پس از بروز شایعاتی مبنی بر ورشکستگی موسسه آرمان و آغاز اعتراضات مردمی، موسسه آرمان شعب خود را در استان خوزستان تعطیل کرد و طی اطلاعیه ای وعده داد که مشکل سپرده گذاران بزودی حل خواهد شد. 

طبق اعلام دادستانی اهواز، خوزستانی ها بیشترین سرمایه را در این موسسه دارند و حجم سرمایه گذاری خوزستانی ها در موسسه آرمان بالغ بر 2500 میلیارد تومان است به همین دلیل دادستانی اهواز سهامداران این موسسه را ممنوع الخروج کرده اند تا وضعیت سپرده گذاران ممشخص شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در همین رابطه به خبرنگاران گفته است: در موضوع موسسه آرمان و دیگر موسسات اعتباری به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی انتقاد وارد است که چرا در اوایل راه اندازی چنین موسساتی تکلیف را روشن نکردند تا کار به اینجا نرسد.

ناصری نژاد افزود: این موسسه ها یا تحت نظارت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی فعالیت می کردند و در این صورت باید مسئولیت این موسسه ها را به عهده بگیرند و یا اینکه تحت نظارت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نبودند این سوال ایجاد می شود که چرا جلوی فعالیت آنها را نگرفتند و به آنها اجازه دادند که اعتماد مردم را جلب کنند و پول مردم را بگیرند و در نهایت چنین اتفاق هایی رقم بخورد؟

این نماینده مجلس گفت: بانک مرکزی و وزیر اقتصاد باید هرچه سریع‌تر ورود و مساله را جمع می‌کردند اما انگار ‌آن‌طور که باید حساسیت خاصی نسبت به مساله ندارند یا شاید مشکلات مردم به آن‌ها نرسیده است.

ناصری‌نژاد عنوان کرد: با توجه به اقداماتی که در بحث ادغام موسسه آرمان انجام گرفته، منتظر تایید نهایی بانک مرکزی هستیم. امیدواریم در یک یا دو روز آینده شاهد حل این مساله باشیم زیرا اگر این مساله مورد توجه قرار نگیرد به یک بحران تبدیل خواهد شد.

به وزیر اقتصاد تذکر کتبی داده ایم
همچنین همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یکی از سایت های محلی وعده پیگیری داده و گفته است: پیگیری های مکرری از طریق مجاری مربوطه در حال انجام است و به وزیر اقتصاد تذکر کتبی درباره رسیدگی هر چه سریع تر به مشکل سپرده گذاران خوزستانی داده ایم.

یوسفی با بیان این‌که عدم پاسخگویی مدیران و مسئولان بانک مرکزی و مؤسسه آرمان به سردرگمی مردم دامن زده است و مردم نگران سرمایه‌های خود هستند، تصریح کرد: به دلیل این‌که مدیران ارشد مؤسسه آرمان و بانک مرکزی پاسخگوی مردم نیستند و جواب قانع‌کننده‌ای به آن‌ها نداده‌اند، بلاتکلیفی در مردم به وجود آمده و موجب شده تا در برخی از شهرهای استان مقابل درب این مؤسسه تجمعاتی صورت بگیرد.

روند ادغام در حال انجام است
مدیر کل موسسه توسعه (آرمان) منطقه جنوب غرب کشور اوایل خردادماه گفته بود: روند ادغام موسسه آرمان با موسسه اعتباری توسعه در مراحلی قرار گرفته است که باید سپری شود بانک مرکزی این روند را تایید کرده است ولی ادغام این دو موسسه در شورای پول و اعتبار تایید نشده است که در پی آن حساب موسسه آرمان مسدود شد.
 وی ادامه داد: بر اساس شایعات منتشر شده در استان لرستان و شلوغی شعب این استان، سپرده گذاران در خوزستان با ازدحام در شعب منطقه خواستار دریافت سپرده‌های خود شدند با توجه به هماهنگی‌های لازم با استانداری و نیروی انتظامی شعب این موسسه  در خوزستان تعطیل شد.

استاندار خوزستان هم در جمع خبرنگاران وعده داده بود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از سرمایه‌های موسسه آرمان از مردم خوزستان جمع‌آوری شده است برای حل مشکلات سپرده‌گذاران، خوزستان در اولویت قرار دارد و ما پیگیر این مساله هستیم تا مشکل مردم خوزستان در بحث سپرده‌های انجام گرفته در موسسه آرمان حل شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور جدی پیگیر حل مشکلات مردم در بحث موسسه آرمان هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات خوزستان با توجه به تاکید و پیگیری‌های رییس کل بانک مرکزی حل شود.

گفته می شود فرایند ادغام موسسه آرمان با یکی دیگر از موسسات اعتباری در بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در حال انجام است. با این وجود سپرده گذاران همچنان نگران وضعیت مبهم سپرده های خود در این موسسه هستند و بهمین دلیل پی در پی در اهواز تجمع می کنند که این موضوع مشکلاتی را برای دیگر شهروندان ایجاد نموده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار