مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از استقبال مطلوب شهروندان خوزستانی از یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد خوزستان خبر داد
کد خبر: ۴۴۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 17 June 2017
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از استقبال مطلوب شهروندان خوزستانی از یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد خوزستان خبر داد.

محمد جوروند پیرامون نمایشگاه قرآن و عترت در اهواز و استقبال مردم از این رویداد قرآنی گفت: به نظر می‌آید امسال یکی از بهترین نمایشگاه‌های قرآن و عترت در حوزه فعالیت‌های مختلف قرآنی برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال مردم از برپایی نمایشگاه گفت: خوشبختانه عامه مردم، محققان و پژوهشگران، حوزویان و دانشگاهیان و مدیران استقبال خوبی از نمایشگاه انجام دادند. امسال میزبان آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، دکتر شریعتی استاندار، آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی امام جمعه موقت اهواز و دیگر مدیران استانی در نمایشگاه بودیم.

جوروند اظهار کرد: مردم تا لحظات پایانی برپایی نمایشگاه از این رویداد قرآنی استقبال کردند و خواهان تمدید آن بودند که مقدور نبود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص ساعات برگزاری نمایشگاه در این مدت که از ۱۸ تا ۲۳ اعلام شده بود، گفت: برخی پیشنهاد کردند که ساعت نمایشگاه تا زمان سحر تمدید شود. این پیشنهاد خوب و قابل بررسی است و شاید در سال آینده بتوان این پیشنهاد را عملی کرد.

وی گفت: برنامه‌های جنبی خوبی از قبیل جشنواره‌ها و تولیدات قرآنی را در نمایشگاه شاهد بودیم، اما معتقدم حوزه کتاب را باید پربارتر کنیم. برای سال آینده ضمن اینکه همین فعالیت‌ها و غرفه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف قرآنی برپا خواهد شد از ناشران مهم‌تری در حوزه علوم و قرآن دعوت می‌کنیم.

جوروند ادامه داد: به نظرم موفق‌ترین برنامه نمایشگاه تجلیل از خانواده شهدای قرآنی بود؛ چراکه کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره امکان تحقق برپایی نمایشگاه فصلی قرآن در اهواز که در مراسم افتتاحیه به آن اشاره کرده بود، گفت: این موضوع یکی از پیشنهادات مطرح‌شده از سوی مسئولان استان نیز بوده و به نظر یکی از خلأهایی که در خوزستان وجود دارد همین موضوع است.

وی بیان کرد: با توجه به فضای قرآنی و دینی استان باید بتوانیم فعالیت‌های قرآنی و تولیدات آن را در حوزه‌های مختلف بیشتر کنیم. مردم از برگزاری نمایشگاه قرآن استقبال می‌کنند و این تشنگی مردم در خرید تولیدات قرآنی نشان‌دهنده این است که ما کم‌کاری کرده‌ایم. برپایی نمایشگاه فصلی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان میسر می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار