مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اعلام ممنوعیت شنا در کانال های آبیاری نسبت به عواقب تلخ شنا در این کانال ها هشدار داد
کد خبر: ۴۴۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 13 June 2017
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اعلام ممنوعیت شنا در کانال های آبیاری نسبت به عواقب تلخ شنا در این کانال ها هشدار داد.

محمد اسلامی گفت: برخی افراد تصور می کنند  از کانال آبیاری می توانند  به ممنوعیت شنا در کانال های آبیاری منطقه شمال خوزستانعنوان یک استخر استفاده تفریحی کنند، اما از این نکته مهم غافلند که نوع طراحی کانالها با شکل استخرهای عمومی کاملا متفاوت است.

وی با بیان اینکه  کانال‌های آبیاری دارای عمق‌های مختلفی هستند که حتی برای شناگران ماهر نیز می‌تواند خطرناک باشد افزود : کانال‌های آبیاری  علاوه بر داشتن عمق زیاد، دارای شدت حرکت بالایی نیز هستند که همین سرعت حرکت آب نیز بر خطرات شنا در آن می‌افزاید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان به تذکرات مکرر گشت حریم بانی شبکه های آبیاری  به افرادی که در کانال های آبیاری شنا می کنند اشاره کرد و گفت: به علت افزایش شدید گرما بخش زیادی از فعالیت حریم بانی به جلوگیری از شنا کردن در کانال های آبیاری منطقه متمرکز شده است و کانال های آبیاری برای انتقال آب کشاورزی طراحی و ساخته شده اند و به هیج وجه نباید مورد استفاده تفریحی قرار گیرد.

شبکه های آبیاری شمال خوزستان شامل شبکه های دز و کرخه شمالی با بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر کانال و زهکش، نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی شمال خوزستان دارد

منبع: تابناک
برچسب ها: محمد اسلامی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار