قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران :
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از پیشرفت 85 درصدی عملیات حفاری ۱۴حلقه چاه در بخش خشکی میدان گازی کیش خبر داد
کد خبر: ۴۳۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 11 June 2017
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از پیشرفت 85 درصدی عملیات حفاری ۱۴حلقه چاه در بخش خشکی میدان گازی کیش خبر داد.

 مهندس محمدرضا تاکایدی با اشاره به اعمال تغییرات در طرح توسعه  این میدان، گفت: در این ارتباط یک حلقه چاه توسعه ای جدید به برنامه حفاری 1+12 چاه در این موقعیت اضافه شده است.

وی به تامین لوله‌های CRA مورد نیاز  در طرح توسعه این میدان اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه، تیرماه امسال عملیات راندن رشته ‌های تکمیلی آغاز ‌می‌شود .

تاکایدی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه عملیاتی تا پایان امسال حفاری چاه ها بر روی دو کلاستر A و B به اتمام می رسد و تحویل کارفرما خواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران میانگین حفاری هر حلقه چاه را ۴ هزار متر عنوان کرد و گفت: مجموع متراژ حفاری در بخش خشکی میدان گازی کیش بیش از ۴۸ هزار متر برآورد ‌می‌شود.

وی افزود: پروژه کیش یکی از پروژه ‌های کلید در دست (EPD ) شرکت ملی حفاری ایران است که در آن عملیات حفاری چاه‌ها به صورت دسته ای صورت می گیرد. .

تاکایدی همچنین به پیشنهاد آمادگی این شرکت برای ادامه فعالیت ‌های توسعه ای در میدان گازی کیش در فازهای بعدی در بخش دریا و خشکی اشاره و اظهار کرد: هم اکنون کارفرما در حال بررسی این پیشنهاد است.

گفتنی است: برنامه توسعه میدان گازی کیش در سه فاز پیش بینی شده است و عملیات تکمیل چاه‌ های حفر شده در راستای اجرایی شدن فاز نخست توسعه این میدان انجام ‌می‌شود.

طرح توسعه میدان گازی کیش با هدف انتقال گاز تولیدی از این میدان به وسیله خطوط لوله زیرزمینی و دریایی و انتقال گاز ترش به پالایشگاه گاز (واقع در منطقه گرزه)، همچنین فرآورش گاز ترش در پالایشگاه به منظور تولید گاز سبک برای صادرات و یا مصارف داخلی در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه نفت قرار دارد.

میدان گازی کیش در ٣٠ کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار دارد و پس از میدان پارس جنوبی، بزرگترین میدان گازی در خلیج فارس به شمار ‌می‌ آید

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار