معاون مشارکت مردمی بهزیستی استان سمنان:
معاون مشارکتهای اداره کل بهزیستی استان سمنان از ثبت نام 40 خانواده دارای فرزند معلول برای استفاده از تسهیلات مسکن از ابتدای سال 94 همزمان با شروع طرح تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 10 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد پیوندی معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی اداره کل بهزیستی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس با بیان اینکه تاکنون 400 خانواده از مددجویان بهزیستی برای گرفتن تسهیلات مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: این خانوارها دارای 2 یا بیشتر از 22 فرزند معلول هستند.

پیوندی با بیان اینکه از این تعداد 19 نفر روستایی و 21 نفر شهری هستند، اظهار کرد: برای ساخت خانه های روستایی مددجویان، 6 میلیون بهزیستی، 10میلیون بنیادمستضعفان، 20 میلیون بانک مسکن بصورت وام 4درصد و 2 میلیون تومان هم بصورت بلاعوض کمک می کند.

وی افزود: از 19 نفر روستایی که تاکنون برای گرفتن تسهیلات مسکن ثبت نام کرده اند، 12 نفر تسهیلات گرفته اند،4 نفر خانه های خود را تحویل گرفتند و15 نفر هم خانه هایشان در حال ساخت است.

پیوندی با بیان اینکه خانه ها با توجه به نوع معلولیتها مناسب سازی می شود، گفت: برای ساخت مسکن معلولین در شهرستانها، بنیاد مستضعفان 15 میلیون وام و بهزیستی 10 میلیون می دهند و انجمن خیرین مسکن ساز خانه را می سازد و 5 میلیون تومان هم به هر خانواده کمک می کند.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی اداره کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه قسمتی از هزینه های ساخت خانه از آورده های خود مددجو تامین می شود، افزود : از 21 نفری که برای مسکن شهری ثبت نام کرده اند، هم اکنون مسکن 5 نفر در مرحله نازک کاری، 1نفر اسکلت، 11 نفر در مرحله پی ریزی هستند و 4 نفر هم مسکن خود را تحویل گرفته اند.

پیوندی تصریح کرد: در سال 95 میزان تعهد بهزیستی برای ایجاد اشتغال مددجویان 235 نفر ومیزان اشتغال ایجاد شده 339 نفر بوده است.

وی در خصوص تعهد سایر دستگاههای اجرایی برای اشتغال مددجویان گفت: تاکنون هیچ دستگاهی میزان تعهدات خود را اجرایی نکرده است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی اداره کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه ایده های زیادی در سازمان برای توانمند سازی معلولان وجود دارد، افزود: به خاطر بودجه اندک سازمان بهزیستی برای اجرایی شدن بسیاری از طرح ها به کمک خیران نیاز است.

وی راه اندازی جامعه حامی خیرین، توافقنامه برای اوقاف، طرح ضیافت مهر، جمع آوری فطریه، کمک داوطلبین، طرح کودکان آسمانی، طرح شکرانه سلامت، جشن های دهه ی مهرورزی و طرح صندوق سرمایه گذاری را نمونه هایی از اقدامات سازمان برای کمک وتوانمند سازی معلولین برشمرد.

پیوندی در خاتمه افزود: خیرین می توانند کمک های خود به نیازمندان بهزیستی را از طریق شماره حسابهای 2345281260(بانک ملت) و 2173452811002(بانک ملی) و 2200/914/3452812/1 (بانک توسعه تعاون) واریز نمایند.

برچسب ها: بهزیستی ، مسکن ، معلول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار