رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته 35 هزار تن بذر در استان کرمانشاه تولید شد و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.
کد خبر: ۴۳۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 07 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا، خسرو شهبازی عصر سه شنبه در کارگروه کشاورزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تولید بذر در استان توسط بخش خصوصی انجام می شود اما تایید نهایی و قیمت گذاری را جهاد کشاورزی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه به دنبال هدایت کشت ها از بهاره به پاییزه هستیم، گفت: ده ها هزار هکتار از مزارع استان به کشت دیم پاییزه حبوبات اختصاص پیدا کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، به برگزاری طرح های تحقیقاتی کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: پنج مرکز تحقیقات کشاورزی در استان فعالیت می کنند.

شهبازی افزود: به واسطه طرح های تحقیقاتی اکنون 2 هزار و 800 رقم از محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اعلام کرد: ارقام جدید گندم برای نان و ماکارونی متناسب با شرایط اقلیم کرمانشاه در مراکز تحقیقاتی استان تولید شده که در نوع خود قابل توجه هستند.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، ارقامی همچون ذرت، کلزا، چغندر قند و جو آبی نیز در مراکز تحقیقات کشاورزی استان تولید شده اند.

شهبازی با اعلام اینکه طرح تحقیقاتی گندم و جو دیم نیز اکنون در کرمانشاه در حال انجام است، اظهار داشت: 905 هزار هکتار و 500 هکتار از اراضی گندم و جو چهار استان کشور در 

طرح تحقیقاتی مورد برزسی قرار گرفته اند که بخش عمده آن در کرمانشاه قرار دارد.
وی ادامه داد: طرح تحقیقاتی گندم و جو دیم در اقلیم های سردسیری و گرمسیری استان کرمانشاه اجرایی می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در استان اشاره کرد و گفت: طرح های کشاورزی حفاظتی با به 
کارگیری تجهیزات مدرن در کرمانشاه در حال اجراست.

شهبازی در رابطه با کشت گیاهان دارویی در استان گفت: کرمانشاه ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارد.

وی یادآور شد: اکنون در رابطه با گیاهان دارویی طرح های تحقیقاتی انجام می شود تا تولید گیاهان دارویی افزایش پیدا کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: به عنوان مثال اکنون 46 نوع گل محمدی در استان مورد بررسی قرار می گیرند.

شهبازی اضافه کرد: برای گسترش کشت گیاهان دارویی در استان نیاز دست که تامین اجتماعی به عنوان یک حامی و تولید کننده دارو از بخش گیاهان دارویی حمایت کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بهره وری از ارقام کشاورزی در استان افزایش یافته، تاکید کرد: با توجه به اصلاح ها و طرح های تحقیقاتی انجام شده توانسته ایم بهره وری محصولات کشاورزی را بالا ببریم که در محصولاتی همچون کلزا، گندم، ذرت و نخود جزء استان های برتر کشور باشیم.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، اکنون برداشت کلزا در هر هکتار در کرمانشاه به شش تن رسیده که در کشور بی نظیر است.

شهبازی به اجرای طرح های حفظ محیط زیست در بخش کشاورزی گفت: استفاده کودها و سمومی که به محیط زیست و منابع آبی را آلوده می کند، کاهش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار