مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری قزوین گفت: برای رونق گردشگری باید ضمن آموزش رفتار مناسب با گردشگران به شهروندان تامین امنیت در همه ابعاد نیز جدی گرفته شود.
کد خبر: ۴۳۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 07 June 2017
یوسف جهانی پور روز سه شنبه در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی که دراستانداری برگزار شداظهارداشت: امنیت مهمترین مولفه در توسعه و پایداری یک کشور است ودرشرایطی که اطراف ایران را کشورهای ناامن فرا گرفته اهمیت این نعمت مشخص می شود.

وی افزود:درصورت تامین امنیت پایدار میتوان به اجرای طرحهای دیگر وحرکت کشور در بخشهای مختلف امیدوار بود در غیر این صورت هیچ برنامه ای از پیش نخواهد رفت.
 
تامین امنیت مولفه کلیدی در رونق صنعت گردشگری است

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری قزوین بیان کرد:امنیت گردشگران خارجی درشرایط کنونی بسیار مهم است زیرا امنیت مهمترین واصلی ترین مولفه در صنعت گردشگری است و میزان ثبات کشور را نشان می دهد.

جهانی پور یادآورشد: امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا و ایثارگران و جانبازان است و باید از همه کسانی که در حال حاضر هم تامین امنیت نقش دارند و جان خود را در این مسیر نثار می کنند قدردانی و تشکر کرده  و از دستاوردهای ایجاد شده صیانت و حراست کنیم.

وی بیان کرد: باید با هماهنگی بین دستگاهی به رونق صنعت گردشگری کمک کنیم و سهم خود را از گردشگری جهان افزایش دهیم.

جهانی پور تصریح کرد: کشور ایران در منطقه ای که سراسر آتش و نا امنی است بسیار امن است و می توانیم از این شاخصه برای رونق گردشگری خود بخوبی استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری در ادامه به امنیت بالا در روند برگزاری انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: در انتخابات اخیر هم مردم با حضور خود حماسه بزرگی را رقم زدند و دل رهبری را شاد کردند و یکبار دیگر به جمهوری اسلامی رای دادند و در این افتخار ملی همه دستگاه ها به ویژه نیروی انتظامی که بستر ساز امنیت بود نقش داشتند.

جهانی پور اظهارداشت: رونق صنعت گردشگری در هر کشوری بیانگر میزان ثبات امنیت آن کشور است و امنیت گردشگری را می توان در پیش بینی، پیشگیری و مقابله با تهدید و خطر احتمالی که امکان وقوع برای هر گردشگری را دارد تعریف کرد.

وی از کاهش حوادث جاده ای در استان هم خبرداد و گفت: در استان قزوین شاهد کاهش ۲۶ درصدی انواع جرائم در مقایسه با گذشته هستیم و این موفقیت مرهون تلاش اعضای شورای تامین و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و نیروی انتظامی است.

جهانی پور بیان کرد:گردشگران باید در طول سفر خود در آرامش باشند و احساس امنیت کنند که در این راستا با تلاش های دستگاه های مختلف توانسته ایم از ایران هراسی به ایران دوستی برسیم.

رفتار با گردشگران را بیاموزیم

مدیرکل انتظامی امنیتی استانداری گفت: باید در برخورد با گردشگران از رفتارهای نادرست اجتماعی، بی احترامی و توهین پرهیز کنیم و تلاش شود تا بسترهای لازم برای تامین امنیت و آرامش روحی و روانی و اجتماعی در همه مراحل ورود و خروج گردشگران فراهم شود.

وی افزود: باید از تبلیغات غیرمجاز تورهای گردشگری جلوگیری شود و با مدیریت و برنامه ریزی اصولی تلاش کنیم تا تورهای گردشگری به شکل مطلوبی ساماندهی شوند.

جهانی پوربر رسیدگی و ساماندهی وضعیت تردد و اسکان گردشگران کوله ای به ویژه در منطقه الموت هم تاکید کرد و گفت: در این راستا اداره حمل و نقل پایانه ها و شهرداری باید شرایطی را فراهم کنند تاگردشگران در رفت و آمد خودازلحاظ امنیتی احساس آرامش کنند و بتوانند بدون دغدغه خاطر در طول این مسیر تردد کرده و جابجا شوند.

در این جلسه در خصوص تامین امنیت در زمان ورود گردشگران و اتخاذ روشهایی برای جلب گردشگر تبادل نظر شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار