به مناسبت شهادت امام علی (ع) اولین سوگواره تعزیه استانی با حضور گروه های تعزیه از شهرهای مختلف استان خوزستان در دهه سوم ماه مبارک رمضان در شوشتر برگزارمی شود
کد خبر: ۴۳۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 06 June 2017
علی بهرامی گفت: اولین سوگواره تعزیه استانی با عنوان محراب خون، از یکشنبه بیست و هشتم خردادماه ٩٦ (مطابق با بیست و سوم ماه مبارک رمضان) به مدت ٣ روز از ساعت ٢٢ در تالار فرهنگ شوشتر برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر افزود: شوشتر به عنوان یکی از شاخص ترین شهرهای برگزارکننده مراسم تعزیه، بویژه تعزیه شهادت امام علی (ع) امسال به عنوان میزبان سایر شهرهای استان خوزستان، این رویداد ارزشمند هنری و مذهبی را برگزار می کند.

وی هدف از اجرای این سوگواره را احیای فرهنگ شیعی و علوی و افراشتن بیرق آن با استفاده از هنر فاخر نمایش و تعزیه عنوان کرد و اظهار داشت: باور ما این است که تعزیه به خوبی توانسته در انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به مخاطب موفق ظاهر شود و علاقه مندان خود را از طیف های مختلف و گروه های سنی اعم از پیر و جوان شناخته و پای دیدن نمایش بنشاند.

بهرامی ادامه داد: تلفیق موسیقی خاص تعزیه و نمایش روایت زندگی تا شهادت ائمه ، توانسته است در جذب مخاطب و رسالت مهم نشر معارف اهل البیت (علیهما السلام) تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر خاطرنشان کرد: بر اساس رایزنی صورت گرفته با مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت متبوع، در نظر داریم از حضور مدیر تعزیه کشوری، در آیین اختتامیه تعزیه استانی در شوشتر بهره مند شویم .

منبع: تابناک
برچسب ها: علی بهرامی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار