رئیس واحد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری خبر داد
رئیس واحد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران از برگزاری 12 مانور بحران سطح یک بر روی دستگاه های حفاری خشکی و تاسیسات شرکت در سال جاری خبر داد
کد خبر: ۴۳۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 01 June 2017
رئیس واحد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران از برگزاری 12 مانور بحران سطح یک بر روی دستگاه های حفاری خشکی و تاسیسات  شرکت در سال جاری خبر داد.

رضا الاسوند در توضیح بیشتر در این باره گفت: با توجه به ماهیت کار حفاری چاه های نفت و گاز توجه به مسائل ایمنی در جهت  پیشگیری و کاهش حوادث احتمالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: شناسایی بحران ها و اولویت بندی آنها یکی از وظایف و اهداف مدیریت HSE  است که براین اساس و بررسی های صورت گرفته فوران چاه ها به عنوان اصلی ترین و مهمترین بحران در دستگاه های حفاری در جهان شناسایی شده است.

الاسوند اظهار کرد: در این راستا مدیریت HSE شرکت جهت ارتقاء سطح آمادگی و توانایی کارکنان و حصول اطمینان از سالم بودن تجهیزات اقدام به برگزاری مانورهای بحران سطح یک بر روی دستگاه های حفاری می کند.

 رئیس واحد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت گفت: با توجه به تعداد کارگاه های پشتیبانی، تاسیسات و فضای اداری، برگزاری این مانورها در مراکز  پیش گفته نیز الزامی و صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه مانور بحران سطح یک، مانوری است که انجام آن با کاربست کلیه تجهیزات و وسائل داخلی شرکت قابل مدیریت است، افزود: برگزاری این مانورها از سال 90 در دستور کار مدیریت HSE  شرکت قرار گرفت و تاکنون نزدیک به 60 مانور در دستگاه های حفاری، تاسیسات و ساختمان های اداری برگزار شده است.

الاسوند در پیوند با این مطلب اظهار کرد: از این تعداد 9 مانور مربوط به سال 95 است و این در حالی است که سال گذشته علاوه بر انجام مانورها، بیش از200 تمرین شرایط اضطراری نیز در موقعیت های عملیاتی استقرار  دستگاه های حفاری خشکی و دریایی توسط کارشناسان HSE   مقیم برگزار شد.

رئیس واحد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران  شرکت اجرای تمهیدات لازم در خصوص تعمیر چاه گازی 312 مسجدسلیمان با توجه به غلظت بالای گاز H2S با استقرار تجهیزات مورد نیاز و حضور کارشناسان مربوطه به صورت تمام وقت، تعیین و تصویب اعتبار لازم جهت خرید خودرو آتش نشانی پیشرو و امضای تفاهم نامه با بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی را از مهمترین فعالیت های صورت گرفته از سوی این واحد در سال قبل برشمرد.

وی گفت: برای امسال نیز انجام تمرینات شرایط اضطراری با توجه به اهمیت آمادگی کارکنان و تجهیزات، ایجاد مرکز کنترل مدیریت بحران، خرید خودرو آتش نشانی و مشخص نمودن شرکت های معین و هماهنگی جهت استفاده از تجهیزات و نیروی انسانی در شرایط بحران های احتمالی، برنامه ریزی شده است.

الاسوند در زمینه اهداف برگزاری مانورها توضیح داد: بالابردن سطح آگاهی و آمادگی کارکنان عملیاتی، سرعت عمل، هماهنگی با واحدهای درون و برون سازمانی، شناسایی نقاط ضعف و قوت و انجام اقدامات اصلاحی در خصوص رفع نقاط ضعف از مهمترین اهداف انجام این مانورها می باشد که براساس ارزیابی ها به نحو مناسبی محقق گردیده است. 

منبع: تابناک
برچسب ها: شرکت ملی حفاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار