استاندار خوزستان از افزایش 4 برابری اعتبارات عمرانی خوزستان در سال جدید خبر داد گفت: اعتبارات عمرانی استان امسال به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این نشان از نگاه ویژه دولت به خوزستان است
کد خبر: ۴۳۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 01 June 2017
استاندار خوزستان از افزایش 4 برابری اعتبارات عمرانی خوزستان در سال جدید خبر داد گفت: اعتبارات عمرانی استان امسال به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این نشان از نگاه ویژه دولت به خوزستان است.

دکترغلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه ریزی با اشاره به رشد اعتبارات عمرانی در سال جدید اظهارکرد: در سال های گذشته اعتبارات عمرانی استان به طور قابل توجهی پایین بوده اما خوشبختانه در سال گذشته و امسال با پی گیری های که انجام شده رتبه ما در کشور از دهم به چهارم رسید.سال گذشته و بویژه امسال دولت در بخش اعتبارات نگاه ویژه ای به خوزستان داشته است.

وی افزود: به منظور حل مشکل اعتبارات در استان با دولت، مجلس و سازمان برنامه و بودجه کشور جلسات متعددی گرفته شد تا در بحث اعتبارات عمرانی، تملک و دارایی، نفت و ردیف های اعتباری دیگر به استان توجه ویژه ای شود.

شریعتی بیان کرد: با توجه به اینکه  نقدینگی که قرار است وارد استان شوددد 4 برابر مبلغ گذشته است از دستگاههای اجرایی انتظار می رود با جدیت به دنبال جذب این اعتبارات باشند و به گونه ای برنامه ریزی صورت بگیرد که استفاده بهینه ای از اعتبارات شود.

وی خطاب به دستگاه های نظارتی استان تاکید کرد: با توجه به این حجم نقدینگی دستگاه های نظارتی باید نظارت محسوس و دقیق خود را داشته باشند، تا از هدرفت اعتبارات جلوگیری کرده و در جای مناسب و با تفکیک مصرف شود.

شریعتی با اشاره به توزیع 30 درصدی اعتبارات ملی توسط شورای برنامه ریزی تاکید کرد: توزیع اعتبارات باید به گونه ای باشد که میزان اثر بخشی آن در شورا مشخص شود.توزیع اعتبارات توسط مدیران استانی و محلی بهتر است از اینکه اعتبارات توسط مدیران ملی که اطلاعات زیادی از زیر ساخت های توسعه استان ندارند توزیع شود.

وی با اشاره با سند بسته حمایت از اشتغال و خروج از رکود متذکر شد: اگر بنا باشد، در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال که از موکدات مقام معظم رهبری اشتغال موثر را ایجاد کنیم باید واحد های تولیدی موجود در شهر ک های صنعتی حمایت کنیم.

شریعتی ادامه داد: بسیاری از واحد های صنعتی تکمیل و آماده شده است اما به دلیل سرمایه در گردش  با ظرفیت کمتر از ظرفیت اسمی  فعالیت می کنند که در صورت تامین سرمایه مورد نیاز آنها اشتغال قابل توجهی را می تواند ایجاد کند.

وی با شاره به مطرح شدن لایحه 5/1(یک و نیم) میلیاردتومانی در مجلس در خصوص حمایت از توسعه اشتغال در روستاها ابراز امید واری کرد: پس از تصویب این لایحه مدیران استانی برنامه مدونی برای اجرای این مصوبه در استان داشته باشند.

شریعتی در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به سد گتوند با رئیس جمهور، اساتید دانشگاه و... مطرح شده است یاد آور شد: راه برون رفت از مشکلات سد گتوند مشخص و با دستور رئیس جمهور به وزارت نیرو ابلاغ شد.

وی تشریح کرد: حدود 25 میلیارد تومان به منظور اجرای فاز اول طرح جامع آب و فاضلاب تعیین و تعهدات آن در ابتدای سال ابلاغ شد.

شریعتی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری تصریح کرد: تفاهم نامه مربوط به تامین آب اجرای فاز دوم طرح روز گذشته با سازمان آب و برق  و سازمان جهاد کشاورزی منعقد شد و مشخص شد که این طرح در چه حوزه هایی اجرایی و آب آن تامین می شود.

وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: همه دستگاه ها موظف هستند گزارش عملکرد خود را مرتب ارائه دهند تا در گزارش ها مشخص شود نسبت به استان های دیگر چه وضعیتی داریم  و چه مقدار از اهداف برنامه پنجم توسعه عملیاتی شده است.

شریعتی تاکید کرد: در خصوص برنامه 5 توسعه از دستگاه های اجرایی پرسشگر هستیم که در خصوص عملکرد خود گزارش داده و پاسخگو باشند.

استاندار خوزستان در پایان از تصویب اعتبار آزاد راه اهواز، ایذه-لردگان خبر داد و گفت: سرمایه گذار این پروژع هنوز مشخص نشده اما در حال انجام مذاکرات با قرارگاه خاتم الانبیا هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار